Mus iFokus

Mus

Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 959 ggr
Terato
0

Omplacerar några tecknade möss

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skriver lite här men vet inte riktigt situationen än.

Kommer ni ihåg tecknade kullen som jag lade ut bilder på här? Det är så att ägaren har en mamma som nu har fått för sig att hon ska göra sig av med alla mössen pga allergi. Självklart vänder de sig nu till mig. Det handlar om två hanar och tre honor.

Jag tänkte gå över dit och ta lite bilder på dem och försöka hitta hem åt dem. Jag vet de är väldigt trevliga och ompysslade möss. Här är två trådar om kullen:

Musvakt!

Tecknade ungar till salu!

Det är alltså :

Mamma Mimmi, tecknad i chocolate tan

Dottern Tanya(stjärnöga) black tecknad tan

Dottern Bianca(snedbläsen) black tecknad

Sonen Bernhard(kossan)

Sonen Timothy(yin och yang)

Ungarna är födda i Juni 2007 och mamma är lite äldre.

Här är en bild på två av kidsen när de var små:

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Terato
0

Nu har jag varit och tittat på dem..

Eum..

Jag ångrar mig. Jag vill inte omplacera dem.

De var otroligt ofräscha. Tror snälla mamma Mimmi är en extrem morrhårsätare för hennes döttar hade knappt någon päls alls kvar i ansiktet och såriga. De var båda väldigt nervösa och spattiga, knappt några husdjur att prata om där medan mamma Mimmi(morrhårsätaren) är jättemysig. Men henne lär jag ju knappast kunna omplacera.. Misstänker även att det är något annat, möjligen svamp hos dem.

Ena hanen var supermysig men honom bestämde hon sig för att behålla. Den andra hanen bet mig i fingret för att jag luktade hane.

Känner mig så himla ledsen. Den här kullen är en tjuvparningskull efter två otroligt trevliga föräldrar som aldrig visat på något dåligt beteende. Ungarna var jättemysiga när de var små..

Jag har bestämt mig för att de här fyra mössen ska få somna in. Tråkigt nog. Endast den trevliga hanen får vara kvar. Så ni behöver inte svara på annonsen! Men jag känner mig jätteledsen, rent ut sagt..

teratos.r8or.se

Elyria
0

Vad tråkigt. Vi har ju en av killarna i kullen här - Dundermusen. Han är jättetrevlig, snäll och go.

Terato
0

Ja, han var en av de trevligaste grabbarna när de var små. Liksom den hanen som hon bestämt sig för att spara. Men de andra är skitknäppa rent ut sagt. Inte alls som jag minns dem! Gråter

teratos.r8or.se

Grodan
0

Usch, vad tråkigt!

Jag har märkt på några möss som hade svamp som kliade hemskt att de blev väldigt nervösa av det. Det är ju även stressande för mössen att ha ohyra… Kanske blir de lugnare och mår bättre när du kurerat dem?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

UlrikaD
0

Du kan inte ta hem dem, behandla dem för svampen och se ifall de blir bra först? Sen kan du ju omplacera dem. Är de sjuka av någon anledning så är det ju inte konstigt ifall de är sura och griniga liksom. De var ju så himla söta.

Terato
0

Det verkar handla om både morrhårstugg, ohyra och svamp. En hane fick avlivas på plats för att han hade så svåra skador. Det var mer sår än mus.

Det jobbiga är situationen. Jag kan inte diskutera det här, tyvärr, pga sekretess. De skulle behöva testas för vad det nu är de har.. Men då får jag dra på mig veterinärkostnaderna. Och förmodligen ta hand om hela gänget. För vem vill ta hand om morrhårstuggare eller en hane som bits?

teratos.r8or.se