Mus iFokus

Mus

Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 815 ggr
Linnean
0

Hur stort akvarium?

Jag har hittat några akvarium på blocket som jag tycker verkar intressanta, dessutom finns de att hämta nära där jag bor.

Jag ska ha två möss i, de är mina första, och jag undrar hur stora de ska vara, om man säger litermässigt. De som finns är 54 l, 90 l, och 105 l. Är inte helt säker på måtten dock.. De är väl iofs dom som är viktigast nä jag tänker efter.

Men ni som akvarium, hur många liter är dom på? 

Sen har jag även fundering över bottenmaterial. Kollade in bottenmaterialet "No-Smell" som finns på zoosajten.se. Det är någon slags restprodukt från bomullsodlingar. Någon som har erfarenhet av detta? Bra eller dålig? Vilket är det ni använder? Tell me everything :)

Tack på Förhand!

reverse
0

Kör på det största du kan hitta, då får du glada möss. Flört

//Lina

GucciDior
0

Jag har ett på 100l till mina 4 möss. Det är 80 cm långt, 35 cm högt(?), och typ 40 cm brett..

Pimu
0

Jag har ett på 150l o har 4 möss i den o storleken är 90x50x65cm

Linnean
0

Det blir nog 105 l då tror jag :)

Men ingen som vet något angående No-Smell? Tänkte att jag skulle ge dom det som bomaterial iaf…

Muszimba
0

Svemus fick det sponsrat vid minnesutställningen 9/12-07 och det ska ha varit en favorit. annars är ju Toa-Lätt ett bra alternativ om man inte vill ha spån på stor bal(modell hästspånbal) hemma som dessutom inte går åt lika lätt.

Vattnadal
0

Jag har testat Nosmell, men tycker att det är bättre som bomateriel än bottenmaterial. Jag har gett alla en näve av det, istället för att ha det på botten. Det är som bomull, och då känner jag att jag hellre har annat.

Jag kör stenhårt på aspspån eller nickos alspån som egentligen är flis. Aspspånet kommer från grossisten Gibbon, alspånet kommer från imazo, så det är bara att de era djureffärer att at hem det. Ingen av dem dammar eller luktar illa som toalätten gör.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Linnean
0

Okej, tack för alla bra svar.

Jag har sen innan funderat på aspspån, så det blir det nog.. Sen tror jag att jag ska testa No-Smell som bomateial.

Linnean
0

Nu har jag köpt ett akvarium!

90 l med måtten L70*B35*H40.

Helt nytt för 300 kr. Jag tyckte det kändes som ett kap, ska hämta det imorgon, så kanske man kan få hem mössen till helgen? Tjooho!

Grodan
0

Är No-Smell hampströet?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Muszimba
0

No-Smell är bomulls-bottenmaterial. Hampa-strö är hampa.

Linnean
0

No-Smell är restprodukt från bomullsodling, så det är inte rent bomull.

Grodan
0

aha oki… bomull har väl inte så bra uppsugningsfunktion eller?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Linnean
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På zoosajten. se beskrivs No-smell som ett material som passar utmäkt som bomaterial pga sin uppsugningförmåga och sin förmåga att hålla värme.

Bifogar en bild på hur det ser ut.

(blev förresten ett 105 l akvarium för samma pris istället)