Uppfödare i Uddevalla?
Hejsan! Jag är en 20-årig tjej som tänker skaffa möss för första gången. Tänkte först köpa möss i vanlig djuraffär men har förstått att det kan vara förnuftigare att köpa hos uppfödare. Finns det någon sådan i Uddevalla med omnejd tro?
Har även lite funderingar angående bur, vilka är de bästa? Finns det nåt sätt att komma lite billigare undan är 4-500 kronor?
Tack på förhand!

Okej, verkar vara dåligt med uppfödare i Uddevalla. Göteborg då? Har vi någon här som håller till i Göteborg?

Här har du en artikel med lite uppfödare:
Sök även på "uppfödare" under artikelkategorin så kommer det att dyka upp massvis med uppfödarnamn att läsa om.
Under utställningar brukar det kunna finnas lite möss till salu. Då kan folk resa från hela Sverige och har du tur kanske du kan hänga med i någon bil om du hller ögon och öron öppna, alternativt kan få ett par tingade möss hemtransporterade. Det brukar allltid gå att lösa det med transport på något sätt.
Älskar mina stora små vänner..

Jag föder trevliga och snygga engelsktypade möss och bor några mil utanför GBG,men brukar kunna möta upp på centralen.
//Malin
Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

Okej. Nu är jag tyvärr inte ute efter engelsktypade.. Men du känner inte till någon annan?
Vad är du intresserad av då?
Du kan ju alltid få hjälp med transporten… 

Ja, det vet jag väl egentligen inte. Det enda jag vet är att jag inte vill ha engelsktypade möss eftersom de är lite större och lever kortare vad jag förstått? Det spelar inte jättestor roll, men som jag känner just nu skulle jag hellre vilja ha en svensktypad.
Men det verkar som jag nosat upp en bra djuraffär i Mölndal där en utav de som jobbar föder upp trevlig och fina möss hemma som han sedan säljer i djuraffären.
Tack för tipset GucciDior.

#7 :)

#6 däirfån har jag köpt två stycken. har också två från grodan. så jag har bara storstads möss! ^^
Elin, Vattnadals, har ju massor med fina möss i långhår o lurv, hon kan säkert ordna transport neråt. Det är ju ändå skoj med stamtavla!

Elin har jättegoa möss! Hon reser dessutom ganska mycket så det kan ju finnas någon mellanhand på vägen som kan transportera vidare till dig.
Älskar mina stora små vänner..

Den här djuraffären i Mölndal då? Är det så att de brukar ha möss inne jämt? Skulle vara snopet och komma dit åsså har dom inga…

Han har nästan alltid men om du ringer dit dagen innan kan han ju berätta om dom har annars tar han nog med sig! Här står nummret. http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?Vkiid=pzcJrn+9aWv4wFUdwDFt0A%3d%3d&vad=zoo&var=m%f6lndal