Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 837 ggr
trocadero
0

skuttar?

Min lilla mus flyttade för några veckor sen in i en större och roligare bostad. Upptäckte då att han både hoppar väldigt mycket från ställe till ställe, men även att han gör små skutt rakt upp i luften när han springar omkring ibland. Är det nån typ av glädjeskutt eller varför gör han så?

Terato
0

Mina möss gör också så ibland! Jag upplever det som att de är lite överspelta! Vad jag ahr sett så har det kommit i perioder. Har sett sura unghanar sprätta runt sådär precis innan det blir bråk. Har sett glada möss göra sådär. Ibland verkar det vara nån pubertetsgrej. De tycks göra sånt när de är arga, glada eller uppspelta. Men jag vet ärligt talat inte, utan det är min observation.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Muszimba
0

Mina damer brukar skutta rakt upp utav lycka och bus. Speciellt lilla Carmencita som kommer från Amaira.

Linnean
0

Mitt marsvin höll på så ett tag och när jag kollade närmare på honom så hade han ohyra! Då hade han skuttat så för att det kliade. Och jag som trodde han var glad! Fundersam

Terato
0

#3 Ja, det kan säkert också vara en anledning. lilla Memla sprätte och skuttade när hon kom hit och det var ju ohyra. Hon har slutat nu när jag behandlat dem. Men jag tyckte det sprättandet såg annorlunda ut. Dessutom ser man ju ofta att de kliar sig då också.

teratos.r8or.se

trocadero
0

#3 Jo men marsvin kan ju göra glädje skutt/hopp av glädje =), därför jag tänkte om möss gjorde det av samma anledning.

Terato
0

Jag tror som sagt att de kan göra det av blandade anledningar. Och eftersom din mus verkar vara frisk så skulle jag tro att den är glad och sprallig, helt enkelt!

teratos.r8or.se