Ny introduktion
Idag bestämde jag mig för att börja sätta ihop hela gänget. Så jag körde lite introduktion utanför burarna.
Semla stretchar lite och Pippi blir bländad av blixten:

Älskar mina stora små vänner..

Åååh, vilka mysiga möss du har =o)

Introduktionen gick bra. De nosade knappt på varann. Pippi är röj som vanligt.

Lite suddig bild men ack så söt! Hela töntgänget sitter i mysrad. (utom Pippi då)

Vi vill komma upp nu, matte! (observera Lilith i bakgrunden, så ruskigt medveten om kameran! Haha, hon hatar den verkligen!)

Får jag lov att presentera musen från Lomeriel: Memla heter hon! Det var en tjej som från början när hon kom hit var väldigt nyfiken och kontaktsökande men arg när jag tog på henne. Svårt att beskriva men hon liksom ryckte i kroppen så fort man petade på henne. Nu har hon fått förtoende för mig! <3 Hon kliver alltid upp när jag stökar i köket och sätter sig vid gallret och väntar. En mus som jag har blivit väldigt förtjust i. Robin kallar henne för gammelsmurfen!
Memla

Memla klättrar och Lilith letar efter sina kompisar

Lilith är den snällaste musen jag någonsin stött på. Jag får göra precis vad jag vill med henne och hon ligger alltid platt i min hand. Men hon har en tendens att ibland helt enkelt vara sur. Kolla här: Man ser så himla tydligt i hennes ansikte att hon är sur!

Allt gick bra tills jag satte ihop hela gänget i buren. Pippi gick med på det en stund men sen jagade hon över dem på sin sida.

Pippi är en tuff dam! Men jag hade inte rengjort några burar heller så förväntade mig inte att det skulle funka på momangen. Sätter ihop dem på riktigt efter burstädet nästa vecka. Just nu har jag slut på spån så då får det vara ett tag!

(det finns en hel del påsar aspspån på jobbet)
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Å, jättebra Elin! Ska messa dig ang. en annan grej också och komma ut och hämta..

Förresten har jag kommit på att det måste vara det perfekta antalet med fyra möss. Inte för många och inte för få. Då kan man alltid sära på dem två och två om det behövs, vid t.ex medicinering eller om de ska på utställning och man har en sjukling som inte kan hänga med. Märker att de blir väldigt trygga när de är ett "gäng" också.
Kanske något jag ska köra på med råttorna också(ha en anledning att skaffa fler) :P
Gud vad fina bilder! Och jag är SÅÅÅ glad att Memla bor hos dig och töserna, det kunde inte ha blivit bättre… <3

Hihi, ja hon verkar jätteglad! Du måste komma hit och träffa henne nån dag och se hur go hon har blivit!
Det är ganska skoj det där.. Jag tämjer inte mina möss. Jag har dem i köket. Då blir de automatiskt såhär!

Nu har jag satt ihop dem! Det gick jättebra. Bestämde mig för att sätta ihop dem i Memlas och Liliths bur eftersom Pippi kan vara lite tuff mot nykomlingar på hemmaplan. Lilith brukar vara snäll och gammeltanten Memla(min lilla zoois) är faktiskt aldeles fantastisk mot nya. Putsar dem och tar hand om dem på en gång. Det märks att hon älskar sällskap. Det var ungefär en timme sedan jag satte ihop dem i buren nu och jag har faktiskt inte ens hört ett pip i buren. Så det går finfint!
Förresten undrar jag om man inte kan se en liten tendens till att Memla är en ledarmus? Finns det sådant bland möss och brukar dert vara den äldsta som tar på sig den rollen? Hon verkar iaf vara en väldigt duktig ledarmus! 

Förresten har jag kommit på att det är perfekt med 4 möss. (ja, det sa jag när jag hade tre också). Men jag märker hur trygga de blir av att vara ett gäng och de ser liksom.. Gladare ut.
Nu när jag kom hem från jobbet så gick jag försiktigt fram till buren och kikade på dem när de sov. Åååh, vad jag älskar mina små! Men Pippi vaknade ganska fort och började nosa i vädringshålet efter något gott. Så hon fick ett solrosfrö. Då vaknade resten av högen också så alla fick ett frö. Så satt de där och smaskade tillsammans. Och jag kände mig sådär lycklig, ni vet! Mina små, mina små!