Getter 5 kr
Får man ha getter i lägenhet?

Jag skulle gärna vilja ha en get!
Tja, man får ju ha grisar i lägenhet så varför inte :P
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
cool 
man äter väl getbiff?

När jag var liten tyckte jag det var en utmärkt idé med en minishettis på vår balkong (som var på marknivå och därför lätt att bygga en hage utanför).
Om du har en balkong så kan du väl odla gräsmatta och ha getter där. Borde lukta mindre i lägenheten då i alla fall.

Ekologiskt som fan, de äter ju de mesta rester, sen använder man skiten i balkonglådorna (=
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/

Jag skulle tippa på att de äter mer än resten. Man kan nog med största säkerhet bli av med alla krukväxter, mattor på golven, böcker och tidningar och annat löst de kan tugga i sig.
Vidare är de ju bra klättrare, så de kommer nog upp på möbler och når kanska högt.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Kan ju tillägga att jag seriöst funderat på getter ett par gånger. Var SÅ nära när jag fyllde 30, för en faster hade lovat mig en get i 30-pårspresent sen jag var 7-8 år. Dock backade jag tillsist ändå när honb frågare om jag verkligen ville ha en fortfarande. Jag ahde då räknat ut hur kjag skulle lösa det med hållningen av den, och hon hade kollat vart hon skulle köpa den. Men sen kolalde jag upp det där med tillstånd, då jag bor tätbebyggt. 1700 kr skulle det kosta att ansöka om tillstånd, och då kanske man får nobben ändå.
Visst kan man köra utan, men om nån granne blir sur och anmäler så får man ju knappelunde behålla den…
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

#6 jag skulle behöva något som "städade" åt mig, har så mkt skitprylar (=
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
jag har också funderat allvarligt på getter… ibland är de så billiga och underbart trevliga…
tillstånd… får man ha minigris utan tillstånd?
blev bara så ledsen att om ingen köper getterna så slaktas de.
Undrar fortfarande om man äter getkött!

Vi kanske flyttar någon gång ….till ett hus på en tomt där halva tomten är mer eller mindre en brant.
Om man vill klippa gräsmattan där…..så funderade jag faktiskt på en get!!
Skulle kunna bli en kollektiv get som cirkulerar mellan grannarna…