Cassandras bebbs
Mörkt och kameran är jättebråkig, men fotograferade nyss… en bebishög
Cassandra

Gud vad söta!!!
VILL HA, VILL HA!!!

Småskruttar!!! Cassandra är så otroligt söt… D fattas ju här hemma.. En sån tecknad mus.. Men det får nog fortsätta att fattas det.. 
ingen unge blev som hon… tack o lov… jag vill inte ha tecknade möss! (trots att jag är himla svag för bläsat) fast jag vet inte om jag ska behålla någon i kullen… det är 7 st honor… de har lite vitt här och där (tassar, mage, svans, nos, pannfläck)… *sukt sukt*

Snuttigt.. Du måste uppdatera med bilder eftersom dom växer!!!!
ååh, så ljuvligt med chokladingar med vita tassar/mage/nos/pannfläckannfläck 
De busiga liven är inte lätta att fotografera. Smög till mig ett foto genom buren när Cassandra tuttade dem.

Nämen va söt Cassandra är. Vilka öron!!

Grodan du försöker bara sukta oss så vi alla ska komma och norpa åt oss en varsin…..Cassandra är verkligen söt.
Fattas en brun här med… men får hålla med om att det får nog fattas ett tag… *ler*
Ja, det är klart! Det är ju sju stycken honor!!! Alla till salu kanske! Vi får se. Idag var de hyfsat lugna och kunde sitta i min hand utan att leka fallskärmshoppare (utan fallskärm)
Ujuj choklader överallt ju *vill ha*
Ja. Några tan, några berkshire (halv bläs eller liten pannfläck) någon tan pannfläcks berkshire… ska kolla mera noga sen…
Pappa är Morakullan´s Quinzymus, rö vi, lh, som snart 2 år 3 mån(e: Suddborn´s Pepper, ck, lh, u: Morakullan´s Iksa, rövi, lh)

Vill ha …. tan *ler*

Fy fasen så söta tan….. 
om de va riktiga choklamöss skulle ni äta upp dem…
åh, vilken affärsidée… choklad tan möss praliner… mums!

Ja Grodan bara att sätta igång o göra dom….
Såg härrom dagen en hög med vit choklad… råttor/möss men dom var ju ätbara dock inte tan *ler*
Fast jag vill ha fast dom inte går att äta *ler*

Mandymoo, vi åker hem till grodan å musnappar hela högen!!
du e galen fijja, du har ju redan fått min finaste mus

Ahhh.. haha… ja vet! Å ja e såååå nöjd :-D

Men man kan vilja ha fler *ler* så ja fijja jag är med….
Bra! Vore trist om du inte var det.
Visst är det bra att ni vill ha massa möss… men jag tror att det är ett vanligt fel: att man skaffar sig för mycket/många.
Planera lite istället. Ok, jag vill ha möss! Hur gör jag då? Många möss luktar illa! Hur gör jag för att hålla möss utan att det luktar mus om alla kläder och i hela lägenheten/huset…. När ni löst de frågorna så är det klart! Bara inhandla musar i massor! Tror inte Jordbruksverket har någon regel om att man inte får ha fler än 150 möss, men säkert har de då krav på ventilation…

hihi… mest på skoj :-) jag ska inte ha fler. Liite impulskontroll har ja ju :-P Men så söta va dom så klart man blir sugen.. Men som sagt… Titta får duga :-D

Ja jag vet ialla fall att jag har många många kvar till jordbruksverkets gräns *ler* men helt klart så är det inte lika många till min ….
Planera vad är det *ler* …????????????
Var inte så klok nu Grodan…. 
Ha ha, jo, men om jag är oklok så förlorar jag er… Folk börjar lätt med möss, håller på något år och ledsnar sedan för att de inte planerat ordentligt…
De som har flera hundra möss har ju inte mössen inomhus! De har dem i uthus, speciella byggnader enbart för djuren osv.
Jag har ett ventilerad musrum (klädkammare). Elin har en musskrubb. Anna Nilsson har ett uthus. Tomas har sina möss här hos mig. Aristotels & Suddborn´s hade sina möss i en lokal - bra idée, men säkert inte tillåtet (jag har då i a f aldrig lyckats hyra en lokal för att få ha levande djur där - det heter hobbylokal, men…)!

Ja jag vet… man ska planera och ta ett steg i taget *ler*
Och lovar att det dröjer ett tag innan jag kommer att 100 möss…. nöjer mig så som start med mina 5 med utrymme för någon till ifall att…..
Jag skulle nog inte vilja ha mina djur i en lokal… möjligen i ett uthus, men alltid nära där jag bor.
näe, håller med… jag vill ha mina djur hemma… nära
nåja, ni ska inte oroa er, jag orkar i a f inte ta nå mera foton… trött på min gamla kamera… vill ha en bättre nu

Men då bliv vi ju ledsna ju…. fram för flera foton *ler*

Nu vill jag se flera foton på chokladbitarna *ler* det var ju ett tag sen…

Foton foton…… ingen annan som vill se flera foton….????
Joo!!
åååååååååh…jaja… ska plåta dem… tänkte… nu är de ju inte bebisar längre så då vill ni väl inte se foton på dem

Jo dom är choklad o tan *ler*

Är alla fortfarande till salu ? Och hur är temperamentet på dom *ler*
Ja, en får väl stanna, men resten är till salu. De är helt underbara i temperamentet: lugna, harmoniska och nyfikna.

Får man tinga en tan? När är dom levernasklara?
har funderat ett tag o vill nog ha en *ler*
De är leveransklara och kan flytta tidigast söndag. Dock är de varken döpta eller reggade än. 

Oj då *ler*….. du som säkert tycker att det är såååå lätt att hitta på nya namn. Vilken bokstav är du inne på nu?
hm… ibland är det kul… men nu går det mest på vana… värre är det att hitta på tema till råttkullar tycker jag…
det är i12 kullen, min 337:e kull (första gången jag körde alfabetet hade jag w-kullen, sedan inte)

Ja det kan jag tänka mig … att tema är ännu svårare när man kommer en bit in på antalet kullar … *ler*
Var ju synd att det inte var C *Ler* då hade det ju passat med choklad något eller på engelska …
Tar du V o W för sig?
tar inte w alls… hoppar över den… c var ju colorina… 

Jo jag vet att C var Colorina eller kunde förstå det *ler* Och henne är jag mycket mycket glad över…. hon blir bara lugnare o lugnare i handen sitter still flera minuter utan lim *ler* på tassarna…..
Vilka vackringar :)
De är ju helt underbara! Jag har nu en flock med 8 o sen två som får bo för sig. Men ska troligen ha en flock till då jag ev ska ha lite siameser. Så där skulle det fått plats med någon choklad också… Men som vanligt är mitt problem transport då jag inte har bil…
hrm…
SORG!!! En av ungarna i kullen har svansknyck!!! En choklad tan!
Aj då.. Har du några färska bilder på godingarna?
Jag tog med tre sötnosar ut på en promenad en kväll men då bråkade kameran så jag fick bara suddiga skumma foton
passar lixom bättre i tråden med misslyckade foton…
Skiitfina!
Nää! Jättefina kort ju! På riktiga sötnosar! 
men öh, jag är inte miljonär, så sluta smöra va…!?

Är inte du miljonär!?? Med alla dessa fina möss som du har!??
Vi är ju stenrika ju! Det räcker att äga en mus så är man miljonär, sedan kan man öka på rikedomen. Att vara rik i hjärtat 
Jag var borta några dagar för nån vecka sedan. När jag kom hem och mössen hälsade mig med glädje så hade jag så mycket rikedom inne i hjärtat att det knappt fick plats. Hjärtat sväller och bröstet blir trångt… (låter som astma
men känns inte alls likadant
)

Nu har vi hämtat våra chokladbitar… ja en vart två *ler*….