Mus iFokus

Mus

Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 603 ggr
UlrikaD
0

Dum fråga kanske men...

tessie_k
0

Ser ut som en så kallad lab-bur. Tror att man lägger vattenflaskor i fördjupningen på gallret.

Muszimba
0

Det är en Labb-bur. Nedsänkningen i gallret är för att lägga Vattenflaskan där med pipen ner mellan gallerna och även för att lägga labb-pellets där. Labb-burar används ofta vid laboratorier och de behöver ha koll på hur mycket djuren äter. Man kan även sätta ett plasthjul i den raka nedåtgående gallerdelen för att kunna ge mössen ett motionshjul. Har haft en sådan bur som modell "sjukstuga" till möss som varit riktigt dåliga och behövt mer lugn och ro.

UlrikaD
0

Aha, tack så mycket. Blev bara mer och mer fundersam ju mer jag tittade på den.

Vattnadal
0

Det är mycket bra burar, just den storleken är dock för liten. Det måste vara det nya upphöjda gallret för att de ska följa reglerna.

Jag har ett par av den större modellen. De är lätta att städa, går inte sönder!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Ladyinred
0

Jag pratade med en kille en gång och han använde sånna till sina nataler för att det var det enda som de inte lyckades gnaga sig ut ur. Tydligen väldigt hård plast.

Mymlan
0

#5 Mina nataler har ej än gnagt sig ur sina burar. *sitter ej i lab burar*

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Ladyinred
0

Nä för ger man sina djur sysselsättning i buren så vill de ju i regel va där. Dessa hade inte så mycker mer att göra än att rå om sina ungar.

Terato
0

#7 Ursh, sånt gör mig väldigt ledsen..

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Ladyinred
0

Jo det var plågsamt att se, va svårt att inte ta med alla hem o "rädda" dom. :(

Grodan
0

Jag gillar labburar för de är lätta att rengöra etc. Nypris på en labbur är en fantasisumma, därför är de relativt dyra även som begagnade.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Elyria
0

Jag köpte en via Tradera för nåt år sen. Den äldre lägre modellen. Gav hundra kronor. Men den har stått tom ett tag nu eftersom jag föredrar andra burar.

Jag tycker det är krångligt att behöva lyfta på hela locket varena gång man ska greja med mössen.  De som bodde i den förut byggde bo mellan väggen och nedsänkningen i gallret och det blev förstört varenda gång jag lyfte på locket. Och det går inte ha ett stort hjul i buren. Den är tyngre än de flesta andra burar också.

Men hållbar och lätt att göra ren är den.