Mus iFokus

Mus

Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 682 ggr
Grodan
0

Den perfekta musburen

Den perfekta musburen för en musodlare finns inte än, mig veterligen, eller?

Jag tycker en musbur ska vara lagom stor i hård genomskinlig plast/plexiglas, rektangulärt formad, lätt att rengöra, rymningssäker, lätt lock…

Alternativt bygger man en sådan själv?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

mandymoo
0

Kan ju vara lite svårt att bygga en sån av plast själv *ler*…… om du inte kan gjuta själv då?

Jag gillar duna burarna …. hade dock varit glad om dom haft genomskinlig botten… eller ialla fall halva underdelen hade gärna fått vara genomskinlig.

Antagligen svårt att fixa *ler* men man kan ju drömma…. ja sen att dom inte var så lätta att spräcka….

amaira
0

Nej, den perfekta musburen finns inte än. Jag har i alla fall inte upptäckt den. Och jag går också och grunnar på hur man kan bygga den.

Men, som sagt, den ska vara i genomskinligt, lätt material. Och - mycket viktigt - den ska vara lätt att rengöra. Och åtminstone en sida (eller ovansida) som man ska kunna välja om den ska vara öppen eller stängd.

Helst vill jag kunna ha den "staplingsbar" (och fortfarande med möjlighet att ha den öppen, utan att de ska kunna rymma till varandra) och helst vill jag ha en lätt ställning under, med hjul.

Mina burar idag är öppna, förutom BB-burarna, och jag kan inte tänka mig att ha slutna burar. Jag älskar den enkla och lättsamma och naturliga kontakten jag har med mina möss när burarna är öppna.

Om man nu kan kalla mina lådor och "annat hopkok" för "burar" Glad

ThereseW
0

Men svårt kan det väl inte vara att sätta ihop fem plexiglas-skivor? och sen någon typ av nättak, eller att ha den öppen om amaira vill.

Muszimba
0

Jag har en bekant som gjorde en bur till sina marsvin av plexiglas och det gick bra förutom att han behövde ha något slags skydd när han skulle borra i glaset. Vet ej exakt hur han gjorde, men den var jätte schystt i storlek.

amaira
0

#3 Nej, så svårt är det nog inte, men nu pratade jag om den perfekta musburen. Den kräver lite mer än "ett akvarium i plexiglas/plast". Jag vill ha den annorlunda än "så".

Bland annat skulle jag vilja ha en utdragbar botten med ganska höga kanter, helgjuten utan skarpa hörnor. Sedan flera på varandra, och så lätt metallställning på hjul undertill. Jag vill ha dem öppna framtill, men de ska ta in ljus från sidorna också.

Bravo! Ju mer jag behöver förklara, desto mer vet jag själv vad jag vill ha! Tackar så mycket! Glad

mandymoo
0

Är det inte såhär också… att när man väl fått det man ville ha så märker man att man hade kanske velat ha si eller så… också… eller istället för … så den perfekta kan alltid bli bättre *ler*

Matsvin
0

Jag gillar dunaburar på 70 cm, de är lagom. De större verkar inte ha mustäta galler?

/Matsvin.

Mymlan
0

Perfekta, ett terrarie på 250L - 300L eller större där alla mina honor kunde få springa på, massor med klättergrenar m.m

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you