Mus iFokus

Mus

Etikettermatutfodring
Läst 507 ggr
Mymlan
0

Mangold

Är det något möss och råttor kan äta? tordes ej köpa av grönsaksgubbarna då jag var dit, de hade för 4:-/hg. Marsvin ska inte ha mangold eller spenat samt ej rabarber pga syran (minns ej namnet).

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

amaira
0

Jag skulle inte välja mangold till mina möss, även om det säkert skulle gå bra. Det finns ju så mycket annat som är nyttigare att ge dem. Rabarber innehåller oxalsyra som är skadligt i för stor mängd. Det gör visst spenat och mangold också, säger en del. Men främst innehåller spenat och mangold lite väl höga halter av nitrat (kväve), som i kroppen kan ombildas till det skadliga ämnet nitrit.

Mandymoo sa "grodblad", fröställningarna av. Det tror jag på. Och gräs. Även klöverblommor tycker jag verkar läckert. Men någon skrev att man inte ska ge dem det. Undrar varför…

Nate (våtarv) är ju det som de får dagligen här, den här årstiden. De absolut älskar det, varje dag.

När jag börjar ge nate, så ger jag bara litegrann till att börja med. Det är ju så saftigt, riktigt "blötfoder", i jämförelse med torrfoder, och jag kan tänka mig att de kan bli lite lösa i magen om de får får mycket helt tvärt.

Möss är ju allätare, och ganska tåliga. Kaniner däremot dör om man byter från hö till färskmat alltför tvärt.

Mymlan
0

Ok då skippar jag detta, jag bara undrade om det gick att ge.. Är själv inte förtjust i spenat. Men jag o grönsaker, hmm.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you