Mus iFokus

Mus

Etikettergenetikfärgerhårlagteckningar
Läst 1174 ggr
Grodan
0

Är Maude tiger?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tomas hävdar att pahness mushona Maude är tiger - tigrerad. Jag vet inte, tycker hon ser ut som en sotad röd… Visserligen ser sotningen lite tigrerad ut, fast det är också lite svårt att se.

Vad tycker ni?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

amaira
0

Jag tycker hon är förskräckligt VACKER!!! *faller handlöst* Men inte kan jag avgöra färgen inte. Tycker desutom att "tigreringen" syns lite dåligt på fotot.

mandymoo
0

Hon är fin men för mig är hon inte tigrerad. Men är inte alls bra på musfärger. Så jag kikade på nätet o hittade några bilder - och dom är mer tiger så som jag ser dom…..

ThereseW
0

Jag tycker att hon ser tigrerad ut, men det är svårt när man inte kan se en "riktig" tiger & henne bredvid varandra live..

Grodan
0

Jaaaaaa… åååh… just luv dämm… vill ha, vill ha, vill ha *tjatar som en godissugen unge*

mandymoo
0

Dom är helt klart tiger… för mig är en tiger oavsett djur en färg som är "randig" och det ska synas…

Nu ska jag "fladdra iväg lite"…. men om man tar Madame som Grodan har på sin sida… och på just den bilden… om någon sagt att hon var tiger så hade jag kunnat gå på den…. för det ser ut som om hon är randig men med lite längre päls…. Nu pratar jag enbart om hur päls/färg ser ut på just den bilden….

Men sen har jag lärt mig att färger på mus inte alltid är som jag är van vid *ler* så jag letade …. och hittade bilder som för mig ialla fall är tiger….

pahness
0

ja, jag kan ju ingenting om musvarianter så jag litar helt och fullt på vad ni säger… om ni så sagt att jag hade en isbjörn så hade jag trott på er! Skrattande jag tycker personligen att Maude ser mer prickig än randig ut (fast det kanske beror på att jag är mer van vid prickar än ränder..? ) hursom, postar lite snabbt 3 bilder till på ''miraklet''… förhoppningsvis kan man se mer tydligt vad hon är på dessa bilder (fast det skulle ju vara så coolt om hon var en tiger ju…)

pahness
0

en till…

pahness
0

och slutligen…

mandymoo
0

På den andra bilden ser hon mer randig ut *ler* än på dom andra….  och hon ser ut att vara en väldigt pigg o söt fröken *ler*

pahness
0

söt är hon allt, och snällt av dig att säga ''pigg'' istället för vild Flört (hon är inte handtam för 5 öre nämligen så det är svårt att ta bra bilder på henne än så länge)

Rapunzel
0

Brindle är hon tycker jag, men inte speciellt bra.

Grodan
0

Ja, på de nyare uppladdade fotografierna ser man att hon är tigrerad.

bejtedejte
0

Kan man inte avgöra om hon "bara" är sotad eller tiger genom att blåsa i pälsen och kolla hur långt ner färgen går på hårstråna eller kan de vara tiger med bara sotad tigrering? *hänger inte riktigt med* ;)

Matsvin
0

Varifrån kommer musfröken ifråga?

/Matsvin.

pahness
0

lilla musfröken är köpt på en zoobutik i USA

Noddyn
0

Maude ser ut som en A^vy/* -brindle…  (A^vy = viable yellow)