Hur många honor?
Hej hur många honor kan man ha ihop med en hane i ett akvarium på 160 liter?
Vet tyvärr inte höjd och bredd och så.
Har nämligen hittat ett 160 liters akvarium för billigpeng och tänkte göra iordning det så at dom fick lite mera plats och lite mer saker som dom kan busa med.

om du inte har tänkt att få maaaaassa bebisar så ska du nog inte ha hanen tillsammans med honorna över huvudtaget!

Hej hade tänkt att få bäbisar men inte hela tiden men kan man sätta in hanen och sen ta ur honom? Bara sätta in honom när man vill ha bäbisar? men hur många honor kan man ha med en hane?
Har en hane som bor själv somfår massor med kärlek och mys bara för att han bor själv blir fina bäbisar efter honom.
Men han kan tyvärr inte bo med en hane har testat men det bli slagsmål även när han bode ihop med sin bror som han hade bott ihop med i ett antal månader.
Det är jättekul med musbebisar, men de är tyvärr svåra att sälja. En hona kan få omkring 10 ungar, ibland mer ibland mindre. Vad ska du göra med musungarna? Det kan vara väldigt bra att planera nämligen så att du inte blir sittandes med dem. En bur med möss är lätt att sköta, men 20-30 är inte lika lätt. Speciellt inte om man är ung, bor hemma och har skola och andra hobbys.
Några tips på hur man bör planera sin avel
- registrera och ställa ut föräldrarna
- fråga andra duktiga musmänniskor om djuren man tänkt avla på är bra
- införskaffa avelsdjur med stamtavla
- planera kullen med tanke på färg, teckning och hårlag (samt givetvis temperament)
- utlysa den planerade kullen och ta emot tingningar
- kulla hanar första dygnet då kullen är född
- registrera ungarna och sälja dem med stamtavla

Ja deär kul med bäbisar det är de allt.
Men dom är inte lätta att sälja och nu har vi några så mer bäbisar på ett tag blir det inte.
Tack för tipsena det ska ja kolla upp.
Ung är ja inte och går inte i skola heller :).
Men de klart jag har ju jobb och familjen att ta hand om oxå :).
Men om man nu skulle vilja ha bäbisar nångån hur många honor ffår det vara i en bur med en hane?

är det inte lättast att ha en hona åt gången? Det blir ju som sagt många bebisar efter varje mus.

Jo men dom ska ju inte bo ensama.
Men kan man ta en hona till hanens bur och sen när hon är parad kan man sätta in henne då till dom andra honorna?
Eller blir bäbisarna uppätna då?
Om man nu skulle vilja ha bäbisar nångång.

dom andra honorna hjälper till att ta hand om bebisarna. Hanarna brukar må bäst av att bo ensamma.

Sätt inte ihop hanen med alla honor. Sätt in EN hona hos hannen ett tag och sen sätter du in henne i sin egen bur igen.
Sätter du ihop hanen med alla honorna i deras bur lär det bli en musinvasion eftersom han antagligen kommer att para sig med samtliga tjejer.
Tänk över detta två tre ggr innan du ger dig in i bebisvärlden.
Lycka till =o)
#4 hoppsan oj! förlåt! fick för mig att du var ung… 
#6 Uppätna blir bebisarna bara om honan/honorna får för lite mat, om det är något fel på dem (ungarna) eller pga stress.
men hur många möss kan man ha i ett sånt akvarie då?
är inte så duktig på liter…
- minsta tillåtna yta: 0,09 kvm
- minsta yta per djur vid grupphållning: 0,018 kvm
- minsta yta per avelshona med kull vid grupphållning: 0,0275 kvm
- minsta mått på kortaste sidan: 0,2 m
- minsta höjd: 0,2 m
Blev lite nyfiken själv då jag har mina i ett akvarie. 90 långt, 40 högt, 40 djupt. där bor det för tillfället två vuxna och 5 ungar (alla ska inte stanna)…

9* det är ingen fara bättre att folk tror att man är yngre än äldre så jag får tacka för komplimangen. 

Ska leta reda på ett mått band och mäta så är det kanske lättare att få ett bra svar på hur många honor man kan ha i akvariet på 160 liter.
Du kan säkert ha jättemånga i det, men en flock bör vara på 5-8 individer. Självklart beroende på individerna. Vissa blir stressade av att leva i för stora flockar.
Den andra aspekten är att en bur aldrig kan vara för stor egentligen. Möss mår bra av att ha stor yta och mycket saker att aktivera sig med i buren.

Ja det är ju sant men vill ju inte ha för många så att det inte blir fel.Är ju väldigt ny på det här med möss har bara haft dom sen i höstas.
Hur många honor har du ihop nu då?

2 st i en stor dymo bur eller vad dom nu heter.
Men jag har 5 honor fast i olika burar.Och 3 Hanar två i en bur och en hane i en bur.