-Bim- undrar
-Bim- skrev ett inlägg i min gästbok, som jag tycker passar som tråd här.
-Bim-
2008-02-18
20:33
helloj :D Nu när det inte ska bli råttor (du känner till min lilla "historia") så ska jg försöka övertala mina föräldrar att skaffa möss.. :)(möss verkar heeeelt underbara! Och se mej inte som nån bortskämd liten flicka nu som VILL HA möss och sen inte bry sig om dom.. Jag lovar att det kommer bli dom som kommer bli bortskämda små flickor! :P) Så jag undrar;hur är möss? Kan man göra en mus "gosig" eller tänker den bara på att rymma och absolut INTE vill vara på/med en människa. Och är möss mkt allergena? hmm.. Jag kommer inte på nå mera frågor men jag skulle uppskatta himlans mkt om du svarade på frågorna! :D Går bra att skriva på pm också! :D Kramkram ^^

Putt.. Jättemysig tjej -Bim- så hjälp henne :)
Tyvärr är ju möss lika allergiframkallande som råttor.
Möss är underbara sällskapsdjur och kan bli oerhört tama. Lugnast är de möss som är temperamentsavlade i flera generationer. De blir lätt tama, är sällskapliga och läraktiga.

Ja, Bim är underbar!
Precis som jag skrev i den andra tråden så kan jag inte annat än hålla med Grodan.
Älskar mina stora små vänner..

Fast jag hade ju 3 hanråttor som jag var galet allergisk mot. Och mössen känner jag ingenting utav. Så det måste väl vara individuellt också.
#3 vilken andra tråd?
#4 Ja, visst är det det! Risken finns dock att musallergin tar lite längre tid innan du känner av den… T o m jag kan känna av mina möss ibland… Främst hanar som luktar mkt starkt - jag får jätteont i näsan av dem och kan faktiskt inte ha dem kvar.

#5 Denna:
Älskar mina stora små vänner..
oki tack terato

hah,grodan då..:P (a) Synd att dom är lika allergiframkallande.. :( Bajs.. Mamma och pappa är inte så jätte positiva heller..dom fattar inte hur mkt jag vill ha råttor/möss!!!!!!! :O:/