Mus iFokus

Mus

Etiketter: köpessäljefterlysningauktioner
Läst 843 ggr
amaira
0

Säljer Björndalens Nemi.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag säljer nu Björndalens Nemi, dove/tan satin korthår, ren engelsk typ. Stor, vacker, blyg tjej.

amaira
0

Hon behöver tjejkompis, lugn, varsamhet och kärlek. Hon är ganska rädd av sig, men när jag haft henne uppe och sätter tillbaka henne, så vänder hon och kollar in min hand.

Hon är vacker, jag älskar själv denna dove/tan satin korthår-färg, men avlar inte på det. Hon kan gärna ställas ut i standard.

Hon har härliga paraboler till öron, ljuvligt lång "piskformad" svans, bra storlek, fin tanfärg.

Dove-färgen är lite för ljus för att vara "exakt", kanske kan hon ställas som silver… det är lite flytande gränser där, har jag märkt.

Liksom det är lite olika hur satinmöss bedöms. Ibland döms de som "vanliga möss", dvs färg och typ är viktigast. Ibland döms de som pälslagsmöss, dvs satineffekten är viktigast. Resultaten kan bli helt olika, men jag tror hon kan få bra poäng oavsett hur bedömningen går till.

Nemi till höger, syster Najomi närmast. (Najomi är champagen/tan, satin korthår)

amaira
0

Lång och smal blir man, när man smyger fram på utsatt plats. Allt för att "inte synas" … Tänk om det kommer en räv? Förvånad

amaira
0

Nemi är född 13 november -07, och är efter Häxans Blodra, champagne/tan satin korthår, och Vibys Prince, svart/tan satin korthår. Båda renavlade engelsktypade.

amaira
0

*Puttar lite*

Nemi är en mycket rar mus! Även om hon är blyg, så när jag haft henne uppe (som nu för fotografering igen) så kommer hon tillbaka och går upp i handen igen. "Mera!" säger den lilla linslusen. Kyss

Grodan
0

Är hon såld? lisa_fehn (norge) här på mus-ifokus letar tan-möss…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Tassar
0

Miiiiin!!!!! Hon är inte såld än men tingad av migKyss Hon ska inte alls åka till Norge utan hit till Avesta så de såSkrattande

Chiuaua
0

JAg är kär :)