skönhet säljes
… Som rubriken lyder, med sorg i hjärtat måste jag sälja min vackra mushona. Hon är född 28 December 2006 , albino och väldigt snäll.
Hon är köppt i en djuraffär menväldigt snäll endå. Reyka som hon heter hade en kompis mentyvär dog hon. Pm:a mej om du vill veta hur, vill inte ta det här. Jag säljer Reyka för att jag inte har tiden som krävs och för att hon inte mår bra av att bo ensam.
Bur , leksaker, trähus, vattenautomat och en påse mat medföljer. buren är en röd dunabur (kan inte de exakta måtten dock) .
Priset är inte det viktigaste, det viktigaste är att hon får ett så bra hem som möjligt, bara till ngn som har en kompis åt henne.
En massa bilder kommer

glömde skriva att musen finns i stockholm
Hoppas du hittar ett nytt hem åt henne.
men mus.ifokus folk brukar dock inte vara så jätte intresserad av zoomöss.

#8 , det förstår jag. visste inte vart jag skulle annonsera annars. Hon mår ju inte så bra utan kompis och jag har inte den tiden som behövs för att kunna ta hand om henne. vill medela att hon är jätte snäll.

putt?

Hihi, när jag läste titieln blev jag helt till mig, skönhet på burk, kan man få det ?! (;
Jättesöt mus, jag kan dock inte ta emot några fler möss alls, har du testat att lägga annons på zoonen?
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
jättesöt tjej! en tjej hade jag väl kunnat peta in här i min ena flock men jag bor nästan 40 mil från stockholm…

#11 Jodå, det har jag prövat med. annonsen är borttagen nu, det var en som svarade, men hon ångrade sej …
#12 Så synd.
Observera att man får med bur och hela köret! :)
Vill värkligen att hon ska ha det bra, ett livs långt hem och en massa kärlek .

Jag skulle också kunna ta henne. Tycker inte om att mushonor bor ensamma! Borde finnas någon som kan ta till sig henne.. Men jag bor i Gävle så det är ju lite trixigt..
Men hör av dig om du av någon anledning hittar transporthjälp!
Älskar mina stora små vänner..

#14 , jag ska eventuellt till gävle i mars, ska kanske på iller yran, en stor illerutställning. det ligger lite utanför gävle.
Jag kan höra av mej om det är närmare bestämt om jag ska till gävle .
om inte så e annonsen fortfarande aktuell, och somsagt bor jag i stockholm .

Ja, hör av dig om det blir aktuellt!

Gosh, vad söt hon är! :)
Förresten, hur kan du veta födelsedatum så exakt när hon är zoomus? *nyfiken*
#8 Kände att jag måste kommentera detta. Jag tycker det är en stor skillnad att köpa möss från zoo då man stödjer den typen av djurhandel och att ta hand om en omplaceringsmus som från början kommer från zoo. Det är zoohandeln som många här på mus.ifokus alltså inte vill stödja. Sen att det är vanligt med nervösa och bitiga möss från zoo är en annan historia men vi är alla också mycket medvetna om att man kan hitta underbara individer även där. En sak som dock kan göra att folk inte vågar/orkar ta emot en omplaceringsmus från zoo är att man inte vet vad de bär med sig.
Därför, Trissan, föreslår jag att du redan nu sätter in en behandling med t.ex. ivomec mot ohyra och håller henne i karantän, dvs låter henne inte träffa andra djur under 4-6 veckor. Det underlättar ju för mig om hon nu flyttar hit, så att hon inte behöver sitta ensam i karantän, även här.

#17 Det stog en skyllt att mössen i buren var födda de datumet. jag kan inget annat än o tro på det :')
jo, det vet jag. De är ju lite mer svåra att omplacera.
hon bor ju ensam nu och får vanligtvis inte träffa andra djur.
vet inte hur jag ska säga detta och om det är FÖR personligt att skriva det i en tråd men men mamma ska på rättegång i maj och kommer nog inte klara den. :'/ mina föräldrar e skillda och pappa vill inte ha in en massa djur i hemmet, så jag ser helst att jag ska ha hittat ngn ny ägare åt henne innan mamma .. ja, ni vet .. jag e hemskt ledsen över detta och mår skit just nu. inte kunde jag veta att detta skulle hända när jag köppte mina underbara djur ….
Terato - just nu har jag inte råd att åka till gävle. vi har väldigt ont om pengar just nu. :/ tack för att du tog dej tid iaf.
Ivomec? det ska jag köpa innan hon åker iväg :) vart köper man det? är det receptfritt?

#18 Veterinären om man vill vara på den säkra sidan.
Annars kan man köpa hästpasta på apoteket och blanda själv (finns en gammal tråd om detta). Men då bör man helst själv kunna avgöra ifall musen faktiskt har ohyra, annars finns risken att musen ändå inte blir ohyrefri om man tar en för låg dos eller om man medicinerar för sällan eller inte tillräckligt länge. Överdoser är givetvis inte hälsosamma, och dessutom finns ju en risk att man bara lyckas avla fram mer motståndskraftiga parasiter…
#19 Hästpastan är oxå receptbelagd nu sedan oktober -07
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

#18 Å nej, vad jobbigt för dig! *skickar tröstkramar*
Väldigt synd att du bor en bit bort. Hade mer än gärna tagit hand om din lilla tös. Men vet du, jag ska hålla ögon och öron öppna ifall det finns någon transport och gör det du med så får vi se om det går att lösa! Ska annonsera på djurtransport.iFokus i första hand.
#21 Om det inte skulle funka för dig, Terato, kan hon komma till mig. Visserligen dröjer det ett tag innan jag får hem två flickor från Phepsii, (försöker lösa transporten). Men skulle det inte alls funka att hon får komma till någon med sällskap snart så kommer hon få sällskap här om några veckor åtminstone.
Det kanske inte är ett kanonerbjudande, men det är något iallafall, ifall det krisar.
Jag PM:ade Trissan alldeles nyss, väntar på svar därifrån också.
/Anneli

Jag hoppas bara att det löser sig för lilla mustjejen. Borde ju inte vara så svårt att hitta ett hem åt en ettårig mushona, tycker man.

Jag har hittat två transporthjälpar på djurtransport.iFokus. Det var om lite mer än en månad.
Men jag kom ju på nu att JAG SKA JU ÅKA FINLANDSFÄRJA!
Jag är ett sånt pucko!
Det är den 21- 24 mars. Vi kommer att vara i land den 24/3 klockan 09.40 och tar bussen från hamnen vid Viking Line Hpl. 15 kl 10.00 hem till Gävle. Så där har vi ungefär 20 minuter på oss att mötas om du vill omplacera henne till mig.
Hon har hittat en tjej som kan ta henne direkt, så det har löst sig!
/Anneli
Jag ska till Gävle 1mars och åker från sthlm! är illerägare*
aah, skrev innan jag läste hela tråden :)

Faktum är att det faktiskt är ett bra tag tills jag ska åka färja så ditt förslag är mer än välkomnat. Men Trissan verkar inte titta så mycket i den här tråden! Kanske har hon redan lyckats omplacera tjejen?

ojoj, hejsan. harhafft fullt upp. det finns en tjej som kan ta henne kanske redan till helgen :) hon har dock inte hört av sej.
men eventuellt kommer hon flytta kanske redan denna vecka.
jag hojtar till om hon fortfarande inte hittat ett hem .

Reyka lämnas över imorn till lothus1, så denna anons är ej aktuell längre :)

Vad skönt att det har ordnat sig! :)

She´s home =o)
#25 HALLÅ! 
/Anneli

ååh, vad glad jag blir att allt löst sej! hon får det jätte bra hoss dej! :) har du fler bilder så blir säkert alla vi som läst tråden glada :D

Jag har precis tagit foton på henne igen och kommer att lägga ut dom så snart som möjligt =o)

:) längtar, hoppas att hon kommer tillrätta snart :)

ÅÅH vad fint. är hon snäll mot dej? :) kul med hängklätter grejen :) fina bilder! :)

Mina bilder lyckas inte just nu av någon konstig anledning =o( De blir inte som jag vill….klara och med bra skärpa. Ska försöka ta bättre foton en annan dag =o)
Hon är ybersnäll denna tösen. Jag har haft upp henne ett tag och en kort stund satt hon och myste mellan min kind och nacke
Grymt mysigt! Hon är inte nervös alls. Klättrar, springer runt och har roligt
Hon har upptäckt gallret. Den kan man stoppa nosen mellan och försöka gräva sig ut 

NAAHW, vad braigt då att hon e snäll! :) hihi, vad kul! du behöver inte bråtska med bilder :) det e lungt. super bra då:)

Gaaah, min Stuart Little fick vittring på Reyka
Jiiises va virrig han blev, ha, ha….det blev problem med att få in honom i sin bur igen. Han totalvägrade gå ner från min hand. Fast jag tvättade mina händer och armar jättenoga kände han hennes doft
Just nu hör jag Reyka gräva i 110.
Jäklars vad mysigt det är med möss
Hmmm….det tycker mina katter också. De är helt mesmererade av ljuden som kommer från Reykas bur, ha, ha….alla sitter framför vitrinskåpet i köket och lyssnar.

hihi, blev han lite kär kanske? 

Ja, jag tror att han blev det ;oP

Denna tjejen är otroligt aktiv. När jag hängde upp bron till henne började hon direkt att gnaga på gallret
En riktig Houdiniwannabee
Idag fick hon vara med och fika på köksbordet och sitta i min väns hand.
När hon dricker ur flaskautomaten låter det h-e rent ut sagt, ha, ha…kommer att vänja henne vid vatteskål….mycket tystare 
Mina händer är grymt torra. Det blir ett himla spring mellan burarna varje dag 

AAAAHW , vad bra att hon trivs och att frmförallt du trivs med henne! :) hihi, den lilla damen, underbar. lycka till :)
när hade du tänkt att hon får hälsa på de andra fröknarna? efter karantän? alltså en vecka?
kul att hon va med er och fikade :)

Nää, det blir fler än en vecka. Ungefär 4-6 veckor. För att hon inte skall vara ensammen är hon med mig på dagarna =o)
Pysslar med mina möss ganska mycket och ingen av dem är ensamna så länge =o)

okey, undrade bara. :) vill gärna veta hur det går då :)