Mus iFokus

Mus

Etiketteraveluppfödning
Läst 753 ggr
TantSelma
0

Nyfödingar

Suck! Jag råkade störa Black Continental mitt i förlossningen i kväll. Jag hörde lite pip, tänkte att ungarna hade kommit. Jag tittade in. Det fina boet som hon byggt i veckor var förstört och taket flyttat. Hon och ungarna fanns i bottenströet utanför, en liten tygbit hade hon täckt det hela med. Jag rensade boet, flyttade in tyget och efter det så upptäckte jag, när jag skulle flytta in ungarna, att förlossningen var bara halvvägs. Det var liv i åtminstone 7 av de födda ungarna så långt. Flyttade i alla fall in ungarna och släppte in en orolig Continental till dem. Håll tummarna nu allihopa för att det skall gå bra.

lovemymouse
0

Jag håller tummarna.

För tre veckor sen så råkade ja störa min ena hona hon var först föderska då det blev 9 sycken och nu är dom som sagt tre veckor gammla och mår prima allt gick jätte bra men jag var lite nervös. 

Den andra honon i samma bur sköter om dom hon med.

Men tyvärr så är det nog nåt fel på henne hanen parar sig med henne men hon blir inte gravid.

Men hon är en underbar barnvakt.

TantSelma
0

Nyfiken kunde inte låta bli att glutta idag igen. Räknade till 8 ungar som verkade ha hälsan. Nu ligger de bra i boet. Får se hur det går. Det är hennes tredje kull.

Pimu
0

Håller tummarna för dig

Anett Lindbom
0

Vad spännande med nya små bebisar, Grattis till de små..

lovemymouse
0

Jag håller oxå tummarna..

TantSelma
0

7 i boet. Fortsätt o håll tummarna.

Siberit
0

*hålla tummarna*

TantSelma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tordes/hade inte tid att fota ikväll. Räknar fortfarande till 7 ungar fast dubbelt så stora som igår.

Mozzarellafest fick mamman, hon gillar inte basilika så det blev spenat. Ikväll champinjon.

Grodan
0

Jag har då aldrig haft några problem med att honorna blivit så pass störda av mig att de tuggat i sig ungarna.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

daim
0

När jag skulle kolla att alla möss hade mat i kväll så såg jag att Black Continental hade byggt ett så fint bo åt sina ungar. Så att jag tog fram kameran och tog några bilder på boet. Men jag tittade inte inuti för då skulle jag förstört hennes fina arbete.

daim
0

En till bild

daim
0

sista bilden

TantSelma
0

7 kvar. Växer o har hälsan. Så goa när de börjar få päls!

lothus1
0

Vad är det för färger? Jag är intresserad av en svart tös.

lovemymouse
0

Gud vilka söta är dom till salu sen?

TantSelma
0

Nu med ögon som gosigast. Någon krullhårig helsvart kille blir nog till salu om nån vecka (finskengelsk avel, gosmus (o ev utställning, hans pappa och nära herrsläktingar bor fortfarande tillsammans)