ingen aning om hur möss är
jo som ovan skulle vilja veta lite :P
hur är dom ?
blir dom tama?
gosiga? ja jag vill veta allt=)

Möss är hur goa som helst att hålla på med. De är precis som en hund, fast i 30-60-gramsklassen.
Jag har haft 12 möss innan jag köpte de 3 jag har nu och sdet är under 4 år som jag har haft alla 15 och kan inte leva utan dem.
Håller man på med dem väldigt mycket så blir de tama, sociala, smarta är de defenitivt. En jag hade innan "hoppade" ner från soffbordet och började leta efter mina fötter för att kunna mysa med matte(mig) för att hon var så social och gosig. Den sista gången hon gjorde så, var jag i köket, men sambon ropade att jag skulle komma. Då var musen på golvet och märkte att jag kom in i vardagsrummet, tog sats och sprang som en iller rakt fram till mina fötter och tittade uppfodrande på mig som hon sa "PLOCKA UPP MIG NU PÅ STUBINEN".

Sedan finns naturligvis individuella skillnader. En del möss är lite mer 'vilda' av sig av naturen, och blir inte lika tama, så det kan vara värt att inte köpa första bästa.

#1 naaw! gullig mus! ^^
#1 åhh =) jag hade då helt fel uppfattning men då har jag bara träffat mössen på skolan jag gick på =)
#2 jo det är ju såklart just nu har jag inga planer på möss men är sugen senare därför vill jag veta lite eller mkt =)
Möss är vakna, nyfikna och medvetna djur som kan bli oerhört tama. Framför allt är de intelligenta och upptäckarglada djur. I den lilla kroppen rymmer ett mycket mycket stort djur egentligen!
Jag har svårt att sätta ord på hur de är. Det är mer en känsla. En oerhörd lyckokänsla när det lilla djuren tittar dig rakt in i ögonen och du känner att den är där, medveten, i nuet och har full koll. Inget annat djur kan göra mig så glad som en liten tam och kontaktsökande mus.

Framförallt finns det väldigt mycket olika personligheter. Jag gillar aktiva, kontaktsökande och busiga möss som man kan hitta på saker åt! Men det är även mysigt att ha en gosboll att kela med, som min lilla Elvis.
Du måste träffa möss om du ska kunna bilda dig en uppfattning! :)
Älskar mina stora små vänner..