Funderingar kring en musklubb
- Är du eller vill du bli medlem i en musklubb?
- Vad vill du ha av en musklubb?
- Vad vill du ge/bidra med i en musklubb?
- Vad ska man med en musklubb till?
- Nämn några viktiga saker man bör ägna sig åt i klubben?
- Ska man ha några aktiviteter?
- Är medlemstidning viktigt?
- Hur ska medlemstidningen/nyhetsbladet se ut?
- Vad ska det kosta att vara medlem ett år?
Kan ej svara på alla frågor, nej jag är ej medlem än men har tänkt att bli medlem.
Vill ha råd, tips om skötsel, avel, utställning m.m
Råd, tips ang foder, burar m.m
I varje nr har t ex presentation om Silveragouti samt har bilder på dem som medlemmar skickat in.
Har utställningsresultat, köp&sälj
Medlemstidning defenitivt JA.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Är du eller vill du bli medlem i en musklubb?
Ja jag är medlem i Svemus och även min dotter. En är medlem o den andra är familjemedlem. Jag är nämligen sån som försöker stödja klubbar jag är med i på alla sätt. Och familjemedlem är ett bra sätt.Vad vill du ha av en musklubb?
Jag vill ha information. Utställningar. Aktiviter. Att på så sätt kunna komma i kontakt med andra med samma intresse._Vad vill du ge/bidra med i en musklubb?
_Mer än att då låta resten av familjen vara familjemedlem. Jag tror att alla kan bidra med saker. Kan vara små berättelser om sina möss. Behöver inte vara annat än små korta saker om vad som händer eller hur musen är osv. Foton.
Jag kan tänka mig bidra med sånt, hjälpa till vid aktiviteter osv.Vad ska man med en musklubb till?
Ge information - hålla i utställningar, aktiviteter som föreläsningar m.m_Nämn några viktiga saker man bör ägna sig åt i klubben?
_Samma svar som ovan. Plus då utbilda domare.Ska man ha några aktiviteter?
Ja om intresse finns på olika orter att ha olika aktiviteter så självklart. MEN då ska medlemmar även komma o inte bara styrelsen.Är medlemstidning viktigt?
JA - tror att många är medlem i klubbar enbart för tidningen.Hur ska medlemstidningen/nyhetsbladet se ut?
Som ideell förening/klubb så måste man ge ut 4 nr av klubbtidning eller hur? Och i en liten klubb så kan kostnader för 4 nr bli betungande. Jag tycker att man kan ha 2 nr per år som är lite matnyttiga med "Massor" av text o bilder medan 2 nr per år kan vara mera informationshäften.Vad ska det kosta att vara medlem ett år?
Beror så mycket på vad man får som medlem. Men ca 150 kr är en bra summa.
Duktigt svarat mandymoo! Mer sånt! Fråga nr 2 bidde lite fel, men jag tror du svarade ändå…

Ha!!!! Ändrat *fniss*

Funderingar kring en musklubb
- Är du eller vill du bli medlem i en musklubb?
Självklart är jag medlem i SVEMUS! Det borde alla som gillar möss vara (tycker jag!).
- Vad vill du ha av en musklubb?
Information, möten, trevliga medlemmar som gillar möss, medlemstidning,
- Vad vill du ge/bidra med i en musklubb?
Artiklar till tidningen :-)
- Vad ska man med en musklubb till?
Utställningar, information, samla intresserade, ordna musmöten, ha föreningstidning o hemsida
- Nämn några viktiga saker man bör ägna sig åt i klubben?
Träffas o umgås, prata möss, titta på olika musfärger o teckningar, kankse skriva saker ihop, byta möss med varandra
- Ska man ha några aktiviteter?
Utställningar o musmöten, tidning
- Är medlemstidning viktigt?
JAAAAA!
- Hur ska medlemstidningen/nyhetsbladet se ut?
Inte lika viktigt som att det finns, men medlemmarna bör få bidra med Artiklar, kåserier, foton, teckningar osv
- Vad ska det kosta att vara medlem ett år?
Ej jättemycket, ju fler medlemmar desto bättre:-)
1. Är du eller vill du bli medlem i en musklubb?
Ja, jag är medlem i SVEMUS sedan 1989.
2. Vad vill du ha av en musklubb?
Jag vill ha musvänner att byta möss och kunskap med, samt givetvis ha KUL!!!
3. Vad vill du ge/bidra med i en musklubb?
Det jag kan förstås!
4. Vad ska man med en musklubb till?
Ja, ibland undrar jag faktiskt det. Innan internet fanns träffades folk på torg, i möteslokaler, hobbylokaler etc. En klubb är en mötesplats, samordnare av folk med samma hobby. Men internet är mycket smidigt och jag ser att utvecklingen leder till att färre gör saker IRL och mer i cybervärlden - jag är själv en av dem!
5. Nämn några viktiga saker man bör ägna sig åt i klubben?
Först och främst seriös och korrekt djurhållning, kurser och litteratur med vetenskapliga källor. Det vill säga en kunskapsbank! Samt stambok och registrering!
6. Ska man ha några aktiviteter?
Det måste medlemmarna själva avgöra. Kommer de inte på klubbens aktiviteter så ger det signalen att de inte önskar några aktiviteter och då är det ju slöseri med resurser…
7. Är medlemstidning viktigt?
En ful, tråkig och dålig tidning kan man vara utan. Däremot en innehållsrik, välgjord och layoutmässigt snygg tidning kan BYGGA BROAR!!!
8. Hur ska medlemstidningen/nyhetsbladet se ut?
Det ska vara A4 med glättigt papper, fullt med färgfoton och massor med Artiklar, bidrag, teckningar etc! Dyrt, exklusivt och jättehärlig att bläddra i!
9. Vad ska det kosta att vara medlem ett år?
Jag kan betala 350-500 kr per år om jag får det jag vill ha av klubben!
1: medlem i Svemus sen 1997.
2: Lära mig mer om möss, få tips o råd om sysselsättning mm, lära känna fler musintresserade…
3: Artiklar, ordna träffar
4: Det är bra med en klubb som jobbar för musens bästa, som samlar intresserade, som kan göra sig hörd i vissa frågor, ge information som man vet att man kan lita på.
5: Lära ut hur man på bästa sätt tar hand om sina djur, ha så man kan regga sina djur o ha register över alla.
6: Utställningar o träffar tex.
7: ja!
8: Innehållet är viktigast. Det ska finnas intressanta Artiklar, kul Artiklar som vanliga medlemmar skrivit, utställningsresultat mm mm mm. Sen är det ju inte fel om den ser fin ut, gärna med lite bilder/foton.
9: Det beror på vad man tycker föreningen ger en. Ju mer man känner att man får desto mer är man beredd att betala.