Mus-Norge
Hur stort är musintresset i Norge?
Det finns en Norsk Museklubb, men den verkar inte så aktiv - i a f inte hemsidan. Dock är vi flera som har kontakt och utbyte av möss.
Jag ska försöka få över möss från Norge till Sverige så småningom. Någon mer som ska?

Jag har en kontakt i Osloområdet. Hon har lite siames, Himalaya och något mer.

Mina barns storebror jobbar i Norge och har sagt att han kan ta med möss hem till Kristinehamn om han får dem levererade till Oslo. Hade en kontakt med en norsk musmatte i vintras men det blev inget då. Men nu finns det ju nya norrmän här som man kan kontakta….

Jag kan ju villigt erkänna att det är "Gnagern" här på forumet som jag har haft kontakt med om att köpa möss från. Hon har lite olika färger på sina möss.
Ja, Linda. Hon är helt musgalen! Precis som vi! Jättekul!
Jag har förälskat mig i denna gutt
Foto: Linda Furuhag
Jag har hört lite rykten om att det varit problem i Norsk Museklubb. Nu vill jag veta. Finns klubben eller är den nerlagd?
Varför undrar jag? JO, Norden är så himla litet och vi som älskar möss och ska orka göra saker för en klubb utan att få betalt är så FÅ så att jag ser ingen vits med att det i Sverige finns en liten halvt fungerande musklubb, i Norge en likadan och i Danmark en till… Varför inte slå ihop dem alla till EN (1) klubb som i a f blir halvstor?
Åh, vad kul!!! Jösses! DET tror jag på!!!
Jag letar minimöss men har inte hittat några än. Skulle jag hitta i Norge tar jag gärna hem därifrån. Men, som sagt, ingen tur än.