Cedar??
Idag var jag & handlade lite till mössen, som bottenströ hade dom bara cederflis/spån så jag köpte en sådan stor säck, Men nu har jag läst lite på nätet att det är värre att använda en vanligt spån, Så jag undrar har jag klantat till det igen??
Eftersom att vi inte har ngt riktig zooaffär här i stan nu längre så är det svårt att hitta ngt vettigt till smådjuren.

Har du provat med Toa-Lätt till dem? det kan man köpa i de flesta butiker. I en del COOP FORUM så har de förutom 20-liters, även 55-liters.

Ja jag ska ta & köpa Toa-Lätt nästa gång, jag hade det ngn gång tidigare men sedan har jag haft vanligt kutterspån ngt som också ska vara farligt. Det är inte lätt när det gäller bottenströ till smådsjuren & när det inte finns så mycket vettigt att köpa här i stan..
Ceder spån ska man verkligen inte använda. Det är extremt allergi,astma och cancer framkallande. Finns massor att läsa om ceder på nätet och hur farligt det är.

Jag ska prova toa-lätt nästa gång jag ska köpa nytt bottenmaterial.
Jag tycker toa-lätt är jätte bra till mössen .. inte katten .. *ler*

Och jag tjatar vidare om mitt aspspån som är LÅNGT mycket bättre än toalätt. Det anser både jag och mössen!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Jag ska se om dom på stan kan ta hem aspspån, de vore ju klart det bästa..
Aspspån hur stora förpackningar finns det?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

men aspsån är väl jätte dyrt?
#9 Nu tänker väl du på aspflis? på PWSS får man betala 350:- för den. Skulle zoo i Mörby beställa hem från Gibbon 12½kg skulle jag få betala 500:- för den säcken..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Är aspspån billigare än fliset?
Igår tänkte jag beställa aspspån ifrån Guldfisken men frakten där skulle bli så himla dyrt så det får vara med det, jag ska se om jag får tag på det på ngt annat håll. Tills dess så får jag hålla mig med Toa-Lätt..

Alla butiker med gibbon som grossist kan ta hem aspspån, 52 L pressat till ca 20 L kostar 120-130 kr.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Jag fattar inte… säljs verkligen CEDARSPÅN???
varför sälja saker som är giftiga???

Ja min förpackning med cedarspån står nu i källaren, Men jag funderar om det inte borde gå att elda med eländet i alla fall.. Jag känner ju dom som har vedspis & kakelugnar, eller om man kan ge cederspånet till ens värsta fiende:)…
det är ju helt sanslöst ju… är det verkligen till smådjur?
#13 Ja cedrespån säljs på flera djuräffärer i sthlm har jag sett, och det luktar verkligen jättestarkt när man går förbi dom påsarna… Man känner ju redan då att det inte bör användas till smådjur.

Jag råkade köpa en påse för minst ett år sen. Den ligger nästan orörd under dotterns säng… Kanske man kan göra doftpåsar av det….
Cederspån säljs i flera affärer härikring också. Finns det nån forskning eller nåt som säger att det är giftigt? Man måste nästan ha nåt svart på vitt om man ska förklara för zooaffärerna att det inte är bra.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram