Bur - galleravstånd?
Har varit iväg till djuraffären idag och köpt ny bur åt min hamster. Är ruggigt sugen på att köpa en likadan till musen men är lite osäker på galleravståndet.
Det är vanligt hamstergaller men det ser lite stort ut högst upp vid kortsidorna, där sidogallret går ihop med takgallret… Så kort sagt, är det någon som har en sån bur eller har sett den, och vet om den fungerar till en liten mus? :P
Har inte måtten i huvudet och vet inte vad modellen heter, men gul botten som är smått genomskinlig, blått galler, följde med ett gult gallerhjul i plast och ett brunt plasthus (resten av grejerna som är på bilden följde inte med på köpet). I huset står det Eurogabbie men jag lyckas inte hitta buren på nätet…
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Ovanifrån
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Jo det där avståndet på gallret funkar nog :)
Ok. Prima, då blir det nog en sån till lilla Snyggo också ^^
Han har aldrig bott i gallerbur, så han kanske tycker det är lite läskigt i början…

Jag tycker det ser ut att vara en stor glugg där vid "klämman" i luckorna, om du förstår var jag menar.

jo nu när jag kollar lite mer så håller jag nog med TacoBelle men du kan ju alltid mäta :)
#4: Ok. Ja han har gallerbur nu iaf, har gjort sig hemmastadd där utan problem :D Gillar inte storleken på den han har nu bara, det är så svårt att inreda. Inredningen är ju en av höjdpunkterna med burar öht ^^
#5: Det är inga problem. Är samma sak på nuvarande så jag har gjort som när jag får hem råttbebisar, att jag bara lindar ståltråd runt som en trekant ungefär, det fungerar perfekt ^^
Kruxet är mest typ på kortsidorna, högst upp där så är det en glipa som ser ut att vara lite större än övrigt galler. Fast det kan vara jag som inbillar mig också, mitt ögonmått är inget att hurra för. Får ta och leta fram måttbandet :)
Slänger upp en lite modifierad bild så det syns bättre var jag menar :P Verkligen görbra bur annars, största jag hittat bland hamsterburar odyl iaf. Dunor har jag också kollat på men de är alltid så små istället… Om man inte köper duna för marsvin och kanin då, men då var det ju det här med galler istället.
Annars får jag helt enkelt fortsätta leta bra nät så jag kan bygga överdel till akvariet som det var tänkt från början ^^

Ja hade en nästan en sån gallerbur förrut men de små terroristerna kom ut överallt. Till och med där det var minst galleravstånd. Det tog ett tag för dem att komma på det men till slut var de över hela mitt rum. Jag var tvungen att köpa ett terrarium och där ifrån kan dem inte smita
bor snyggo i den buren nu?
Nope, de har slutat säljas på djuraffären, den jag köpte var en av de sista som såldes :( Fast det är bra för annars hade jag köpt… Och det vore dåligt för jag har fått min syrras gamla lagerhylla som blir perfekt som burhylla - men den buren går inte in i den. Själva buren går in men klämmorna sticker ut för mycket, fattas ynkliga 2 cm i bredd på hyllan x'D
Så han bor i en plastbox nu, samma ytmått (minus klämmorna :P) fast högre ^^