utställningsfunderingar
Jag funderar på om man ska försöka anordna en utställning för att få in pengar till SVEMUS närmare sommaren. Det behövs då en massa kostnadsfritt, typ lokal, domare, priser etc.
Finns
- intresse att ställa ut o ha en trevlig musdag (lotteri, auktion, fika, försäljning, byte av möss mm)
- lokal
- domare
- priser
- kopiator (för bed.sedlar)

1.Jag har intresset av att ställa ut och ha en extremt trevlig dag med allt inkluderat. Här hos mig finns det MÅNGA saker till försäljning, lotteri och eventuellt auktion.
2. Kan kolla upp eventuell lokal. Kanske kan vi vara hos mig om man inte blir allt för många.
4. Har fått in mycket till priser från Svemus sponsorer.
5. Har skrivare och bedömningssedlarna finns på min dator.
Ja, den dagen du inte vore intresserad… den finns ju inte… 
Lokal behöver ju inte vara i Stockholm. Dock skulle jag kunna tro att vi skulle kunna få vara på Fritidsgården Morgongården i Hökarängen gratis om man tigger på sina bara ben…
Rosetter finns i a f så vi drunkar i dem!

Jag är också intresserad….
Kan försöka spana efter auktions grejer medmera, kanske även hjälpa till på plats beroende på hur jag jobbar…
#3 auktionsgrejer, som är lätta att posta (ej skrymmande o ej så tunga) kan vi sälja här!
hade nog förväntat mig lite mera intresse för utställning!!!

Jag är jätteintresserad. Men jag jobbar 100% i sommar.. är jag ledig så kommer jag absolut.
En trevlig dag tackar jag aldrig nej till.

För er som är intresserade av utställning, men inte vågar för att er mus/era möss inte passar för….den enaklassen eller den andra, så är det alltid trevligt att få en bedömning i klasserna standard, pet och även teckningsklass.
Kommer att finnas finfina priser att vinna, tro mig. Jag har koll på det mesta som kommer in som priser från Svemus sponsorer som även kommer från bland annat Holland och Belgien. Kom idag ett paket från Belgien från ena sponsorn….
JAG .. vill vara me på utställning .. *börjar bli dax igen*

Det klart jag vill åka på utställning! Hoppas komma iväg på en eller två under sommaren.
Och jag vill ju gärna se en långsiktig plan för när och var årets utställningar ska hållas. Det blir lättare att planera (och välja utställning) då…
Svemus medlemmar kommer få information.
Jag är gärna handler eller annat som man kan hjälpa till med :)

Det är ju utställningen man ser fram emot, vill så gärna ställa ut gamel gäddan igen och mina damer… 
Men där har jag svårare att hjälpa till, kan vara sekreterare kanske….

När vi hade Minnespetutställningen 9/12, så hade vi en stor och trevlig utställning med Dagens mus-röstning där vi meddelade vinnaren vid dagens slut och lotteri med vinstutdelning vid dagens slut och ett mysigt fikabord där vi hade personer som hade ansvaret för det på plats.
#12 det var en härlig utställning!

#13 håller med totalt om att den var härlig.

Å, jag längtar efter utställningar nu!
Vill tillägga att jag inte är ett dugg nervös för att ställa ut mina damer. Gör det, ni andra som inte har provat! Det är roligt och inte så himla allvarligt osm man kan tro! :)
Älskar mina stora små vänner..

För min del så är det inte bara för att få en bedömning på mina möss som jag ställer ut. Det är faktiskt så att det är så rackans kul att träffa alla musmänniskor på utställningarna och umgås med dem.
Det är så mycket man kan prata om när det gäller mössen och deras beteende utöver allt annat.

Jag skulle väldigt gärna vilja prova att ställa ut några av mina möss, men det är bara det att jag har så himla svårt för att ta mig ngn.stans, mentalt alltså…
Jag har ju ställt ut både hundar & katter genom åren men numera känns det så jobbigt att komma iväg på ngt nytt.. Jag blir trött både i huvudet & magen bara av att tänka på att åka ngn.stans själv.. Men jag får försöka ta mig i kragen & dra iväg på ngt skojigt med mössen sedan någon gång.

#17 måste bara säga att det är mycket trevligare att gå på Svemusmusutställningar än på hund/kattutställningar med djuren. Man behöver inte springa runt med musen i en ring för bedömningen som med en hund.
Tips på gratis lokal?
Jag kan ställa upp som domare i PC, TK el ST.

#19, håller på att kolla in ledig och gratis lokal. Kan vara värdinna, lotteri/kaféansvarig och ÄR ju dessutom redan sponsoransvarig med alla grejer jag fått in och väntar spännt på att få in från flera gamla och nya sponsorer.

Va kul med utställning! Har aldrig varit på någon trots att jag haft möss länge. Har en hel del musar här hemma som jag skulle vilja ställa ut :)

Var bor du sleepflower, det står inte i din personbeskrivning.

Utanför Kumla, ska ta tag o fixa lite på min sida här så småning om…:)

Ingen som vet en lokal som är gratis för snälla och trevliga Svemus?