Söt bebishög på blocket:)

Jisses, vilken söt hög =o)
Jo, jag blev lite sugen…. små svartvita…
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
vilka små söta tussar…man blir ju alldelles kär…^_^
Sedan kunde man ju få pinneägg på köpet :D
wow ser en dubbelbandad i högen - ytterst sällsynt!!!

Haha, ja en bebishög var det allt!
Det är det den svarta i mitten som är dubbelbandad va? Hur ovanligt är det (utan att komma in på advancerad genetik
) ?

Ja, vilken vacker röra! ^^
Ja men jag vill gärna höra den avancerade genetiken! Ofta ser man ju möss som de här, bandade med ytterligare teckning. Räknas det då som dubbelbandat om musen har en "berkshirekrage" utöver det normala bandet, eller är dessa två fenomen i grund och botten samma sak? Och var ska bandet vara för att räknas, för det är väl inte heller ovanligt med möss som har ett band runt svansen? För det är väl fortfarande samma gen då?
#6 Avancerad genetik är nog inte mitt bord, jag håller mig till rätt så enkel basic genetik.
Dubbelbandad har inte samma genotyp som "vanlig" bandad.
Den vanliga Banded är dominant och har ett eget genlocus som den inte delar med några andra tecknade.
Dubbelbandad är en variant som man tagit fram ur en annan gen som har problem med grovtarmssjukdom. Det är en gen som är otroligt variabel utseendemässigt och kan ge så otroligt roligt tecknade möss! Dock är det svårt att inrikta sig på roliga och nya varianter och att avla fram dessa då dödligheten är mycket stor. Jag har själv försökt avla fram "headwhite", "rumpcolored" etc, men då mössen blev så jäkla sjuka och dog tyckte jag det var hemskt synd om dem och avslutade linjen. Det är faktiskt en mycket mycket sorglig historia i mitt museri, för jag älskade verkligen de där tecknade…
#7 Vad kul! Vet du vad jag tycker då? Då tycker jag du ska läsa vad experterna skrivit och så skriver du en svensk artikel och publicerar här, samt i HUSMUSEN om du vill!
Just tecknade möss nämns så sällan.
Jag tycker du ska läsa "The Coat Colors of Mice" klicka på alla längar till MGI och verkligen lära dig. Det är spännande som tusan! Men engelska är svårt ibland…