Parning Heike+Vifslan..
Väntar med spänning för att få se om det blir några muslingar efter våran Vifslan från Mumin kullen =)
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Det går framåt för Vifslan, hon är inte så där jättetjock men en liten mage har hon i alla fall, så förhoppningsvis så blir det inte sååå himla många ungar. Men spännande är det i alla fall..:) Hon har gått ca 2 veckor nu, så det är ju inte så långt kvar..
Ve roligt .. lycka till ..

Nu så är de små födda, men inte trodde jag att dom skulle födas nu, om jag har räknat rätt så är det på 18:e dygnet idag sedan Vifslan hade lite skoj med Heike. När jag kollade lite snabbt för en stund sedan så såg jag sju små rosa klumpar. Jag ska kika igen lite senare & kolla lite närmare på de små sötisarna..
Men jag undrar lite, Vifslan med bebisar ligger i en glasslåda som jag har gjort en massa småhål i med en stjärnmejsel men jag tycker det blir så fuktigt i lådan, Jag läste ngn stans här om att det är bra med hög luftfuktighet, Men alltihopa i lådan är ju lite småfuktigt, är det okey så, eller vad säger ni som vet??

Vi skrev i en annan tråd om det där med fuktighet och Grodan sa att det är naturligt och bra för dem att ha det fuktigt i sovhuset.
Älskar mina stora små vänner..

Jo det vare där jag läste det men jag undrar lite ändå om hur mycket ventilation som behövs i huset, jag vill ju inte att dom ska flyta bort i glasslådan.. Just nu har jag en del hål både på ovansidan, undersidan & runt om på väggarna på glassbyttan,

Tänk vad ungarna växer här, utav dom sju så är det tre st. agoutin & fyra st. blåagouti, jag tror att dom är blå i alla fall, Vifslan är ju blå argente så jag gissar på att ungarna är blå agoutin, och det roliga är att bland dom blå ungarna är det (kanske??) en satin, den är då väldigt blank och glansig i alla fall gämfört med de andra ungarna. Jag ska ta lite bilder på ungarna men när det blir vet jag inte riktigt..
Hmm satin är väll ressesivt, eller??
Nu är det bara att vänta & se vilka som blir lockiga i pälsen & vilka som blir släthåriga..:)