Jag svor imorse...
Jag har aldrig, aldrig, aldrig haft problem med morrhårstuggande hos mina möss. Gissa vad jag upptäckte imorse? Jo, nästan alla mina honor saknar morrhår! Jag tror dessutom att jag har funnit boven. Det var nämligen bara en enda av honorna som hade syndigt långa och vackra morrhår.. *suck* Det var endast några få som hade lite kvar, men resten saknade i princip alla små "solfjädrar". Blää.. Hur snabbt växer morrhår ut igen? Jag gissar på att hon har tuggat av uttråkning, mina honor går nämligen tyvärr för närvarande i en för liten bur, även om allesammans får komma ut varje dag. Gissa om jag längtar tills vi har fixat till akvariet som jag pratade om i en annan tråd.. :)
Mvh,
Moa
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Det är så tråk med morrhårstugg. Växer ut gör det inte om inte hon som tuggar morrhår flyttar från flocken. När hon flyttat från flocken tar det inte lång tid innan morrhåren kommer tillbaka. 1-2 veckor kanske…
Nej, jag förstår såklart att hon måste flytta. :) Men du tror inte att hon slutar tugga när de får större utrymme(160x50x50)? Hon har ju aldrig gjort det tidigare, när de var färre möss i samma bur.
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor