Suck (Rymning)
Idag tittade jag till mina 4-veckors som snart ska flytta. Tar upp en av flickorna, Leo II, och efter lite gos hoppar hon rakt ur mina händer. Och springer iväg. Bakom 1000 saker. Jag letade i två timmar men hittar inte henne.
Har lagt ut mat, lite bottenmaterial från buren och lite papper i en burk på golvet. Gurka ligger däri också. Finns det något annat jag kan göra?

åå, vad jobbigt! De är ju så små och svåra att hitta när de rymmer.
Jag tycker det var en bra idé att lägga ut ett mysigt krypin med mat och gurka i. Men nöj dig inte med att lägga ut bara en utan lägg ut flera. Hon kan ju ha hunnit en bit..
Älskar mina stora små vänner..

Leo är nu omdöpt till Miss Princess Runaway Leo II ;) Hittade henne av ren tur, skulle se hur snabbt jag kunde tippa över lådan om jag såg henne gå in där, stod och pratade med mamma precis bredvid lådan ett långt tag innan dess och vi var inte tysta eller något, så när jag tippar över den ser jag två små rädda ögon där nere. "Men, där är hon ju!"
Hon var lite skakis men var ganska lugn in mina händer. Försökte inte hoppa iväg igen eller så. Mest glad att vara hemma tror jag :)

Vad skönt att hon kom tillbaka!