Fler bilder på våra möss!
Blev väldigt inspirerad av påskfoto-tråden, men fann till min besvikelse att alla påskgrejerna endera försvunnit i flytten eller ligger nerpackade längst inne i nåt hörn eller nåt.
Så det fick bli lite bilder utan ägg å fjädrar
Den första föreställer våra tjejer Sot, Era (Björndalens Solola), Samus (Björndalens Nocturne). Här sitter de och myser i hjulet.

… och här kommer en bild på vår nyaste tjej Amber (Vattnadals Marcel).
Antar att namnet Amber är ganska vanligt på röda möss. Men första gången jag och tjejen (Nyreggad här på forumet som Thlez) var inne här på forumet och såg en bild en röd mus sa vi att vi nån gång skulle skaffa oss en Amber 
Hursomhelst är hon världens goaste mustjej som klättrar upp och praktiskt taget skriker "Plocka upp mig!"

Vad kul att se dem. Jättefina.
#2 Aaw, vilken mysig pussmage! 
/Anneli
åh, men du kan väl delta ändå, även om du inte kan få till så himla påskigt.. några ägg räcker ju som dekoration… eller en hare… eller nåt…
Köp en såndär söt chokladhare vettja :D fina att se på och goda att äta upp efteråt :D

Ska göra ett försök idag då 

Å, Amber var så lik min Pippi! Vad har hon för föräldrar? De är väl förmodligen släkt eftersom det är Vattnadalare men alltid kul att veta!
Älskar mina stora små vänner..

Nu är det så att vi klantade oss lite när vi hämtade Amber, så pappret på henne försvann.
Men Vattnadal kan säkert svara om hon råkar kika förbi här, annars kan jag höra efter.

Ingen fara! :)

Jag hittade tråden "Tre möss klev av tåget" som jag startade när Amber och mina senaste Vattnadalingar nyss anlänt till Värmland.
Där står det att Amber är e. Morakullans Nolymus, u. Häxans Svansknyck.

Just det.. Nolymus finns ju i Pippis stamtavla med, om jag inte minns fel! Han finns faktiskt med lite här och var. :)

Kan du inte slänga upp en bild på Pippi så vi får se och jämföra?

..Här är en ganska nytagen. Hon är ju inte lika slank som din tös längre! :)

En till lite tidigare tagen:
Hon är så vacker, min tös!

De är så fina de där röda. Men jag skulle aldrig klara av att ha en. Den skulle bli supertjock…

Oj, hon var faktiskt väldigt lik ju! Älskar den varianten av röd.
Hoppas verkligen Amber får leva länge utan fetma och tumörer, även om man får vara beredd på att det antagligen kommer…