liten fråga...
Detta kanske är en helt dum fråga men endå…Ikväll märkte jag att flickornas bajs luktade starkt (haft dom i handen nästan varje dag = mycket bajs..). Det har aldrig luktat så förut men nu luktar det annorlunda och tydligare.. kan det ha att göra med att dom har börjat äta en del grönsaker eller kan det vara något annat.? Dom är nu 7 veckor, förstod att puberteten inte kom förren 3 månader men kanske har fel, om det nu ens borde ha nått med saken att göra. En av flickorna hade dessutom något liknande en fruktbit i avföringen, ljus och "gummig" i utseendet, men vet ju inte eftersom detta är mina enda och första möss…
jag menar det behöver ju inte vara något men jag är sådan person att jag vill fråga hellre än att undra… jag gillar dem så mycket att jag vill göra det bästa (även om det får mig att se dum ut på forumet :D )
De kanske är lite nervösa? Tycker att sådan avföring är ljusare och luktar mer. I normala fall skall avföringen vara så mörk som möjligt och fast. Slemmet du såg är naturligt, speciellt när de är nervösa.