Mus iFokus

Mus

Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 413 ggr
lothus1
0

Spegel till tjejerna

Kan möss ha roligt med speglar. Jag vet av erfarenhet att fåglar har kul med dom. De gillar o sitta o gunga upp o ner framför spegeln =oP

Mymlan
0

Passade en finsk lapphund valp för många år sedan han tyckte hunden i fönstret *spegeln* var det läbbigaste han sett så den skulle skällas ut..

Testa sätt ner men de kan oxå ta det som en fiende..

Tror kampfiskar kan reagera så om jag inte minns fel.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

lothus1
0

Ska se hur de reagerar, men blir det neggo tar jag bort den. Händer det inget tar jag bort den.

Grodan
0

nej, möss kan inte spegla sig tyvärr… det är inte helt säkert att de ens uppfattar en glasvägg som genomskinlig som vi gör… jag misstänker att de kan se ljus, skuggor o rörelser men de kan inte se rakt igenom glas på det sätt vi och fåglar gör… möss har inte speciellt bra syn…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

lothus1
0

ahaa, då är det ju ingen ide att sätta en spegel åt dem Fundersam

[maffiapudeln]
0

Fåglar ska INTE ha speglar! De blir besatta och tror att det är en riktig fågel i spegeln! Inte många som vet men så är det ;)

GucciDior
0

#5 Har hört att man kan ge tama fåglar speglar men det kanske inte är sant? Jag skulle aldrig ge en spegel till en otam fågel, för då blir det ju mycket svårare att tämja den eftersom den har en "kompis".

lothus1
0
[maffiapudeln]
0

#6 Det spelar ingen roll om fågeln har "en kompis i spegeln" fåglar är sällskapsdjur precis som råttor och marsvin och ska ALDRIG sitta själva! Har man en fågel ensam för att göra den "tam först" tycker jag att det borde klassas som djurplågeri eftersom fågeln inte har något annat val än att bli tam för att få sällskap. Två eller fler fåglar blir tama för att de vill det och det är ju väldigt positivt. Jag vet inte om det gäller alla fåglar, men undulater måste iaf vara två, även om många har dem ensamma :(

GucciDior
0

#6 Aha, okej.. Det sa min kompis nämligen till mig men ska berätta för henne att det inte stämmer. Tack för svaret!