Mus iFokus

Mus

Etiketterföreningutställningträff
Läst 339 ggr
Grodan
0

Husmusen har kommit!

Gah! Vad kul med lite nytt… Tidningen känns jättefräsch!!!

Hurra för den nya redaktören!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Digitalis
0

Num dags att bli medlem i SVEMUS för mig, tror jag. Ja, det tror jag minsann!

//frida

Mymlan
0

Hmm, ska nog oxå ta bli medlem..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

mandymoo
0

Jag fick nr 1 igår *ler* o nr 2 idag ….. så jag fick mycket att titta i *ler*

Och tycker att alla som är intresserad av möss självklart ska vara medlem i klubben *ler*

[Theriss]
0

Till nästa tidning SKA jag knåpa ihop något som kan vara kul att läsa, alltså jag tänker på det VARJE gång men det blir ju ALDRIG AV! Får se till att göra slag i saken nu Skrikandes

mandymoo
0

Hjälper gärna till och påminner dig *ler*Förvånad

Liz85
0

Det låter bra Theriss. Bidrag tar vi gärna emot när som helst. Alltid får de plats i något nummer…  Det är ju dessutom medlemmarnas tidning, och det är bra om folk gärna ställer upp med något kul litet eller stort bidrag till den. :

Matsvin
0

Mera medlemmar i SVEMUS - bra idé :-)

/Matsvin.

Muszimba
0

Tänk bara på att till nästa nummer av Husmusen så ska det vara inskickat och framme den 31/7. Såg det i tidningen.Skrattande

amaira
0

Ja, igår kom Husmusen, tjock och härlig. Kyss

Nya redaktören är en riktig musälskare, det behöver man inte ens "läsa mellan raderna" för att inse Skrattande - och då bör vi väl ändå snart ha henne här! Tror ni inte? Flört

Så då säger jag TACK, OCH VÄLKOMMEN till Husmusens nya redaktör!

Hennes artikel om musdamerna - som blev hanar - som blev hona - och som vuxna gick att sätta ihop med andra hanar - och som fick ungar efter ett år (!!!) - satte myror i huvudet på mig. Ibland är världen konstig. FörvånadSkrattande

Sedan har jag några funderingar, om någon kan svara mig.

Under utställningsfakta finns "Försäljningsavgift 20:-" med. Gäller för både registrerade uppfödare och övriga medlemmar. Vaddå? På vad? Om jag säljer möss på utställningen, kostar det?

Och sedan "Klubbshoppen", info på två sidor. På andra sidan, men inte sist, står "Försäljning endast på utställning och mässor". Gäller det endast det som står efter denna rubrik, eller gäller det allt? Jag vill köpa Roy Robinssons bok Color inheritance… men det finns ingen adress att vända sig till. Boken fanns inte heller på senaste utställningen i Uppsala.

Och så om Svemus stambok Holger. Om Holger står (bl.a.) " … oumbärlig vid all form av avelsplanering, ev, sjukdomar, defekter, ålder och i framtiden även utställningsresultat."

Ska jag lämna in uppgifter om mina registrerade möss - dvs sker det - vad gäller defekter, sjukdomar, tumörer (nej, jag har inte haft några än), och dödsdatum?

amaira
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jo - och så finns ju min fina *urmallig* Blanche nämnd i tidningen. Bara för det vill hon visa upp sig på bild! På silverbricka förstås!

Liz85
0

Klubbshoppen - SVAR: Det är det som står under det kan bara köpas på uställningar och mässor. det andra kan beställas. Ta kontakt med någon i styrelsen, t.ex. skicka mail till någon av oss om vad du vill köpa så tas det omhand. Är inte boken slut så skickar vi den till dig. Det är bättre om du mailar om detta eftersom det lätt kan glömmas bort annars…

Holgerfrågan - SVAR: Det är en fördel om man talar om när ens registrerade mus går bort och ev. varför så att vi får en bra, så komplett stambok som möjligt att kunna gå tillbaka till och kolla på, t.ex. vid släktforskning och dyligt.

Grodan
0

Åh, amaira… den bilden får 5 poäng av mig om den tävlar!!!

La märke till att det fattades ISSN nr på framsidan. En miss som inte bör upprepas. För övrigt hoppas jag fler skriver lite till HM framöver.

Grodan
0

En annan sak som kan irritera mig lite är att HM är så full av sådant som redan finns på nätet. Jag tycker man ska satsa på att ha saker i HM som inte finns på nätet. Familjesidor t ex, de behöver inte uppta så mycket plats.

Min idée om att folk som vill bli uppfödare skriver en "avhandling" är att denna ska publiceras i HM. På så sätt får man 1. bidrag 2. alla medlemmar får chans att hörsamma den nya uppfödaren 3. uppfödaren får lite krav på sig att skriva en riktigt bra sak… alt kan medlemmarna godkänna uppfödaren utifrån denna skrivelse.

becciie
0

Jag tyckte att det var kul att läsa och titta i tidningen.