Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 485 ggr
bejtedejte
0

Skriv på!

VARNING FÖR HEMSK FILM!!

Titta inte på den om ni inte är säkra på ett ni klarar av att se den.

Här är informationen om filmen som står på **http://www.peta.org**:

Shocking New Fur Investigation
Eighty-five percent of the fur industry’s skins come from animals living captive on fur factory farms. These farms can hold thousands of animals, and the practices used to farm them are remarkably uniform around the globe. As with other intensive-confinement animal farms, the methods used on fur factory farms are designed to maximize profits, always at the expense of the animals.

Titta gärna in på peta.org för mer information om pälsfarmer och vad man kan göra för att hjälpa till att få stopp på djurplågeriet!!! PETA, som startat protestlistan är USA:s (världens?) största djurrättsorganisation.

Det finns även mer information på **http://www.furisdead.com**. Båda hemsidorna innehåller mycket hemska bilder men oftast (alltid?) en varning innan du ser dem.

Länk direkt till filmen: http://www.peta2.com/takecharge/swf/fur_farm.swf

Ni som vill ha mailet med protestlista mot denna behandling av djur som ska skickas in till PETA får gärna skriva till mig med er mailadress så skickar jag den så ni kan vidarebefordra den.

Jag brukar inte vara för protestlistor som skickas hit och dit, men efter att ha sett denna filmen vill jag bara att så många som möjligt ska skriva på. Kanske kan det hjälpa ett enda djur bort från detta hemska öde.

Grät i en halvtimme efter att jag sett den. :'(

Grodan
0

usch, då vill jag nog inte se den

jag vill se glada saker, inte sådant jag blir ledsen av - jag är så ledsen ändå

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

bejtedejte
0

Samma här. Men jag behöver peppningen av att se sådana här saker ibland. För man får kraft att ta tag i saker, känslan av att man kanske kan göra en skillnad. Och inse att man själv och ens djur har det ganska bra i jämförelse (även om min dobbis kanske inte håller med, henne är det synd om alltid..hrm..). :)

mandymoo
0

Nej jag behöver inte heller se sånt….

Mera glada saker…..

bejtedejte
0

Vill ingen skriva på listan?

Grodan
0

hm… känns som om du tvingar mig nu… jag räknar faktiskt sådana här skriva på mail som SPÄMM!!! Kan du inte förändra på andra sätt? Skriva en artikel och få folk att skriva i en gästbok eller direkt på nätet eller på annat sätt?????????

bejtedejte
0

Räknar det också som spam men det finns inte många sätt att förändra sådana här saker på än att skriva protestlistor som PETA gjort. Hur man inte kan vilja skriva på när det kanske hjälper övergår mitt förstånd. Har tagit bort det nu, var inte min mening att tvinga folk, tycker bara lite synd om hundarna som flås levande. My bad.

Grodan
0

Tack för den! Jag sa ju att jag inte ville bli ledsen! Jag slits itu av allt skit i den här dj-a facking världen… jag äter inte kött, jag köper inte ditten och datten, jag handlar inte där och jag köper inte av det märket och det märket… etc… Jag måste få känna att jag kan välja. Jag ville inte få en bild i mitt huvud, men nu gav du mig en med flådda hundar… Gråter

Jag menade inte att du skulle ta bort den, det var ju dumt gjort. Bara att det finns andra sätt. Eller finns det inte andra sätt?

bejtedejte
0

Förlåt för att jag gav dig den bilden i huvudet. var inte meningen så. Tyvärr kan jag inte veta när folk mår extra dåligt t.ex. och inte klarar av att höra om sådant här. Jag vet själv hur jag är. Vissa dagar är hemska och jag klarar inte av någonting. 

Jag vet inte om det finns andra sätt men jag tycker att protestlistor är bra. Jag är så jävla ledsen själv, men att du skriver att detta är spam, att jag tvingar dig att skriva på gör mig skitledsen.. vad gör ett "spam" mer eller mindre i en värld där det pågår sådant här?? Det är det jag reagerar på. Jag struntar själv i om det är spam eller om folk upprepar sig och skickar mail till mig om detta i oändlighet, bara någon gör någonting för att få slut på detta fruktansvärda sätt att behandla djur på. Ett namn kan förändra ganska mycket.

mandymoo
0

bejtedejte - jag tror att Grodan menade (rätta mig Grodan om jag har fel) att du inte alls behövde ta bort den eller att du inte kunde lägga upp saker som berör dig mycket som tex det här. Men iställt för att skriva att titta på den här länken och låta den "tala" (jag kikade helt ärligt aldrig in på den så jag vet inte om det var textm bilder osv) Så hade du utifrån det du sett och berörst av kunnat ha skrivit lite mer. Som typ en artikel och i slutet kanske även tala om att man kunde skriva på en protestlista på en viss adress om man vill.

Kanske forska lite själv i vad det finns för olika sätt att engagera sig på i den här saken. Alltså göra lite mer av den utifrån dig själv och den fakta du letat fram på olika håll.

Så uppfattade ialla fall jag det Grodan skrev - att jag inte ens kikade in på länken beror på att jag sett så många av den typen av bilder och jag blir så ledsen och upprörd och mår så dåligt. Inte sagt att jag inte stödjer vettiga kampanjer mot. Det gör jag så gärna….

Och det hade jag nog gjort direkt om jag läst något som du skrivit på det sättet - att jag visste att jag kunde klicka på en länk för att skriva under o med all säkerhet slapp se en enda bild….

bejtedejte
0

Jo, tyvärr finns det ingen länk till protestlistan utan jag kan skicka mailet med listan, som bara är en lista med namn och länk till filmen (som den jag postade). Ska lägga in posten igen, tyvärr kan jag inte beskriva vad filmen handlar om speciellt mycket mer än att det som sagt är en fruktansvärd behandling av djur.

Efter att ha sett filmen så varken vill eller orkar jag leta reda på mer fakta, har läst det mesta jag kommit över innan. Det är för uttröttande för mitt psyke att se mer och att läsa mer om detta. :(

Grodan
0

mandy, jag fattar inte riktigt vad jag ska rätta…? hm… för jag förstår inte ditt inlägg #9 första stycket, riktigt…

jag skrev utifrån mig själv, vad jag klarar och inte klarar av… men å andra sidan är jag en medveten människa som varit med i Djurens Rätt i många år, aktivt och passivt och tyckt bäst om att göra skillnad på MITT sätt… jag är superkänslig för djurplågeri och ser inte på djurplågsfilmer längre då jag faktiskt inte klarar det…

men oavsett vad jag tycker å tänker så får du bejtedejte visst publicera detta och be folk skriva på…

mandymoo
0

Då missförtod jag vad du menade. Så då har inte jag mer att säga.

Grodan
0

oj… menade inte att låta otrevlig… bara att jag faktiskt inte förstod dig mandymoo… men det är jätteädelt av dig att vilja gå in och förklara… ibland är jag ju otydlig… förlåt att jag lät sur i #11 - inte alls meningen

mandymoo
0

Nej det är ingen fara…. då det ibland verkar som om 2 inte förstår varandra helt så kan man gå in o tala om hur man själv uppfattade det som skrevs när man läste det…. ibland så stämmer det och då förstår den andra vad som menades eller så har man fel… men den som då skrev det kan se hur det som skrevs tolkades och kan berätta på ett annat sätt….

Men sen har jag inget mer att lägga till eller säga i den här saken :)

amaira
0

Bejtedejte! Jag tycker inte att du har gjort "fel" på något vis här. Du har ju klart och tydligt skrivit en varning det första du gjorde, och uppmanat att "låta bli" för den som inte vill/kan.

Sedan har du ju "rätt" att fortsätta "prata" och fråga, med dem som eventuellt är kvar, det är ju ändå ett öppet forum.

Först, jag tittar inte nu på din länk, jag har sett den förut, jag vet vad den handlar om - det är vidrigt! Den konfronterar en med en verklighet, och med sidor hos människan, som känns svår att förstå, och omöjlig att acceptera.

Du skriver själv under, och försöker sprida en underskriftslista, allt för att påverka, och det ska du ha HEDER för!!!!!!!!

bejtedejte
0

Tack, amaira!! Skrattande