Bäbisar....

.. i mina ögon ser dom ljusa ut som lilac .. men .. jag kan ha fel

#3, Men jag vill ju ha blått ju, men nu när jag tittade igen så har du nog kanske rätt, Fast jag inbillar mig att dom är aningens mörkare än mina andra lilac, eller så lurar jag mig själv för att jag så jättegärna vill ha blå möss, det är ju så himla fint med blått på djur, katter, hundar som möss…

Så söta!
Jag tippar på silveragouti…

Japp dom är så himla söta, En himla bra könsfördelning är det också, om jag nu inte har sertt helt fel men det tror jag inte. Fördelningen är en agouti pojke och resten av ungarna är flickor, tjejerna har i alla fall småtissar så jag lära ju ha sett rätt..
stämmer jättebra med blue agouti. vad duktig du är hedbrant!

#7, Vad bra, då såg & tänkte jag rätt med färgerna på dom ungarna..
Visst ser det väll ut som en av ungarna(blåagouti) är satin också? den är i alla fall mycket blankare och glansigare än dom andra ungarna..

Jag tycker att en av agoutisarna ser mörkare ut än de andra. Ett annat hårlag eller vad beror det på? Kan man få se fler bilder?
De är jättefina iaf! Blir lite kär när jag ser olika agoutivarianter.
Älskar mina stora små vänner..

Mer bilder kommer men det blir senare ngn gång..:)

Skoj! :)

Vilken härlig hög! 

Den släta agoutin är hane resten av ungarna är honor..=) Några blir kvar här, vilka det blir vet jag inte riktigt än, med satinen(?) stannar i alla fall här, och sedan blir det någon eller några till..

Ååå så fina! De ser så himla näpet nyvakna ut när de har sådär färska ögon!
Har du kommit någon vart med färgbestämningen på den där mörka? Är det kanske sotning som gör henne så mörk?

Är inte den mörka en vanlig mörk agouti, eller har jag fel?

Jag tänkte på eftersom du sade att de andra två var agouti så måste det ju nästan vara någon annan skillnad eftersom de är så olika i nyanserna. Jag vet ju att agouti kan skifta väldigt mycket i färg men inom samma kull? Var därför jag funderade på sotning eftersom hon ser mörkare ut över ryggen.
Haha, jag kanske bara krånglar till allt, men är bara nyfiken!

Ja jag vet inte, det är rätt så bökigt det där med färger. :)
I min förra kull var/är det två agoutin där den ena nästan var svart(Amalia) som liten medans den andra (Alice) är ljusare.

Jaha, shit vad spännande!
Ja, när jag tänker efter så var det ju lite olika nyanser på mina cremar också som föddes i samma kull så det kan nog vara så..
Jag älskar de här riktigt mörka agotuisarna! Har absolut inget emot sotning heller. :P

Ja visst är det väll fascinerande med alla färger som mössen kan ha, det är ju hur häftigt som helst..
Ja om inte annat så visar det sig nog snart vad för färg den lilla mörka har, agouti eller ngt sånt??, :)..
Så sugen man blir ta en kull mus bebisar.. Men får vänta tills kontrakt på bostad är skrivet..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

#25, Det tycker jag att du ska göra för det är himla roligt & mysigt med de små..

#25, Det tycker jag att du ska göra för det är himla roligt & mysigt med de små..

#21 & 22, Jag har också haft två helt olika agoutibröder! Den ena var ganska så sotad på ryggen och den andra normaljämnt färgad… För att höja mystiken ytterligare hade de bara agoutigener från mammas sida, och i och med att de hade svarta och dove-syskon så kan ju inte hon heller ha haft mer än en agoutiallele. Så det är inte så enkelt att det skulle ha ärvts från varsin sida (mamma/pappa eller mormor/morfar) heller.

ååååhhhh .. vilka söööta ..
lillkillen va supermegafin :D sån vill ja allt ha!
http://elinalgotsson.blogg.se

#38, Ja visst är dom väll söta, och dom är ju efter Vifslan så dom kan ju inte bli annat än supersöta=)
#39, Lillkillen är en liten snygging, jag tror han kan bli bra,