Avelshandboken
Ingen har kommenterat den lilla recensionen av Avelshandboken
som finns under artiklarna. Jag tänkte bara höra med er hur många som har den eller som läst den?
Finns ju tyvärr inte så mycket litteratur på svenska om våra småttingar. Nu är ju avelshandboken mera allmän men otroligt bra om man ska ge sig in på att föda upp.
Så frågan är alltså - hur många har den och hur många har läst den?
du skulle ha startat en undersökning med tråden… grr

Jag trodde att folk skulle glatt skriva under artikeln … "ja själklart har jag häftet"
Men ingen gjorde ju det så jag tänkte bara påminna lite - ska aldrig göra om det lovar….

hihi, Från det ena till det andra, men det har lite med saken att göra…
När jag köpte en mus i en djuraffär så var den dräktig, nån vecka senare så fick den sina ungar (på morgonen ) --> då jag fick se dom höll jag på att spy, ena huvudet låg där lite tassar och ben hör ochdär eeuuw. Varför gör dom så för? :O en unge klarade sig en längre tid, men nää, den vart också tillslut uppäten =(

Jag har den, men har nog inte läst i den sedan jag fick den för 6 år sedan ungefär.. :S *fy på mig*
Vad jag kommer ihåg så var den riktigt bra, lättfattad och tar upp det mesta man behöver veta på ett enkelt sätt. Helt klart första "boken" man borde läsa om man börjar fundera på att föda upp smådjur! :)
Letade efter den men hittade den inte. Sökte på Avelshandboken också men hittade fortfarande inget. Vart finns den?

Ville bara tala om att recension nr 2 ligger ute bland artiklarna…. ifall ni missar den 

Och nu ligger recensionen för häftet om sjukdomar…
Ni som har den - visst är Eva häften helt enkelt ett måste i bokhyllan när man har möss?

#8, eller marsvin! :D
Tänk jag har inte ett enda häfte av Eva eller ngt som Grodan skrivit, för det har hon väl, tusan minnet sviker..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

#9 ja hon skriver ju häften för flera djur och då det är väldigt tunt med litteratur på svenska som också är bra…. o sen kan man köpa hennes häften som hon hela tiden uppdaterar. När man köper det finns alltid det nyaste i dom…..
ändring så ingen missförstår:
Marsvin är ett av djuren - vars häften skrivna av Eva som man bara måste ha i bokhyllan, om man har intresse för djuret. Sen finns det flera häften som är intressanta om man bedriver avel. Häften om råttor, degus, taggmöss, natalpälsråttor, gerbiler o dvärghamstrar .
#11 Citat -
Marsvin är ett av djuren - lite måste varning på alla hennes häften om man har djur hon häften om skriver om *ler*
Fick ej denna mening att gå ihop, antagligen är jag för trött.. Kan du förklara om?

Hmm ja jag har skrivit om det nu så att ingen missförstår…
jag menade att det var "måste varning" alltså att det är sånt som man bara måste ha. Som dom här häftena i bokhyllan… men det var kanske lite mer "eget ordval" som vi använder när det är saker man bara måste ha.
#13 Nu förstod jag bättre. Har marsvin men inte ett enda häfte från henne..