Påsklediga?
Det var värst vad lugnt det var här idag, har alla tagit Påskledigt?
Är det bara jag som sitter och inte har ngt att göra, Jag är helt själv hemma, sonen är till Järvsö med sin tjej & dotran är hemma hos sig.
Jag väntar på att kamerabatterierna har laddat klart så att jag kan ta & fota lite möss, min nya hane & så musbebisarna..
Jag får önska er alla en Glad Påsk..
Det är säkert många bortresta nu. Inte jag, dock. Jag har också tråkigt. Försöker underhålla mig med lite smörgåstårta, läsk och Oprah… ;)
Igår pysslade jag med musburen, så inte ens det kan jag sysselsätta mig med idag. Det får bli en riktig slö-dag helt enkelt. Mysa med katterna och musgubben och njuta av påsklovet!
Glad Påsk allihop!
/Anneli

Ja jag ska också sysselsätta mig med lite burar idag, några pojkburar behöver städas, visserligen var det inte länge sedan som jag gjorde det men det blir ju lite att göra i alla fall..
Jag ska snart värma på en lasagne som jag har kylen, det ska bli gott det.
Det känns faktiskt rätt så bra med att vara hemma själv så här på en storhelg, man rår om sig själv utan en massa krav och måsten, sånt som det kan bli under storhelger ibland..
Jag tänkte låta mina flickor vakna sen ska jagmed roa mig med deras bur :D långfredagar är väldigt tråkiga :P
#2 Jag tycker också att det är skönt att bara vara hemma under påsk. Slippa stressen och måsten.
Min familj har aldrig riktigt firat påsk heller, utan det har blivit några påskägg till mig när jag var liten och inget mer med det. Så för mig känns det naturligt att inte ha något planerat.
#3 Ja, de är… långa? :P
/Anneli
# jo långa är nog rätt ord..Slapp just undan ett ortodoxt firande av påsk hos svärföräldrarna :D wee…. ska slappa på soffan resten av denna långa dag :D

Jag är hemma över påsken. Är kattvakt. Firar inte påsk och det är skönt att inte just behöva några måsten =o) Pysslar med alla djuren och myser i hemmets vrå =o)
Det var världens snöyrväder här för ett par timmar sedan och nu ligger det ett fint täcke på marken OCH solen skiner starkt =oD Jättefint är det!

Ungarnas storebror, kan väl kalla honom min plastson, har varit här några timmar. Han kom hem från Thailand i går efter att ha varit där (och i grannländerna) sedan i oktober. Vilket väder att komma hem till efter så lång tid i värmen…
Nu sitter ungarna vid köksbordet och spelar kort med några kompisar. Själv går jag här och plockar, sätter fram lite påsksaker och snart ska jag springa runt ett varv med dammsugarn. Och så blev det en titt i datorn…
Inga stora måsten i helgen - förutom att jag verkligen måste städa år fiskarna.
Jag och tjejerna tog en liten powernap mitt i städandet av deras bur :D sedan gjorde vi om allt och det blev oerhört populärt…Så det tog mig ungefär en 5 timmar att städa bur + leka + ställa allt iordning..Jösses vad man är lat idag :D
jag skolkade några dagar från datorn - den var avstängd tre hela dygn och jag gjorde annat… gör så ibland 
ohhh nasty girl :D inte kan an skolka sådära bara hur som ;)…

Jag jobbade igår mellan 8-22:30 var inte hemma 7-23:30. Då är det oehört svårt att vara här inne på mus.ifokus.

Mm jag har påsklov nu :D sen börjar jag skolan igen 31 mars, den dagen jag fyller år.. ._.
Glad påsk!

Jag jobbar som vanligt hela påsken. Ja, alla andra helgdagar också för den delen.
Börjar jobba om en dryg halvtimme. Bleh
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
#10 haha… äh, skolkade inte… jobbade ideellt för SVEMUS… snart får de som är medlemmar se med vad… 

Jag smet till stugan, och nu är det dags att komma ikapp med lite burstädning och mail.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Jag har varit på en usel kryssning! Men vad kan man vänta sig när den var gratis, liksom.. Alltid skönt att få komma bort, iof..
Älskar mina stora små vänner..

Gratis är gott!
Vi hade inte så fett och var i stugan samtidigt som mina föräldrar. De står för all mat och så då, om inte vi verkligen jobbar på att få bjuda, riktigt hårt. Fick ta med hembakat bröd i alla fall, och 2 finare flaskor vin. De stod för god mat to-må…
MVH Elin

Ni hade det nog mysigare än oss, kan jag lova! Jag har druckit pissljummet vitt vin på ett sketet café, ätit svindyr buffé som man blev dålig i magen av, badat i kall bubbelpool och sovit i en hytt som mer liknade en skrubb! Man fick förresten BETALA för ett glas vatten vid sidan om om man drack rödvin. Tummen ner för Viking Line, alltså!
Skulle vara toppen att hyra en fjällstuga eller liknande istället. Nästa år blir det helt klart något sånt!
Åå, hembakat är bäst!

Man KAN ju hänga med till vår stuga om man är snäll, kanske. Fast då måste man gilla alla mina hundar, tycka att det är OK att knalla runt i skogen ett par timmar och både älska att grilla korv och tycka om att gå på dass fast det är 20 minus! 
MVH Elin
#18 en jösses vilken viking line åkte du med?? Jag åker med dem hela tiden från helsingfors till sthl och det har aldrig varit sådana bekymmer…

#19 Det skulle faktiskt vara jäkligt mysigt! Åker ni släde med hundarna där ute också?

#21 Japp, fast det var nog sista gången för säsongen sist. Vi ska dit först i sommar nu. Fast vintrarna har vi många veckor där. Jag går promenader de flesta dagarna, i skogen, ut på sjön eller kanske tar jag bilen till ett fjäll (men det är jag oftast för lat för) och ibland hänger jag på Krister och hundarna med släden.
MVH Elin