Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 447 ggr
Grodan
0

Tragiska livsöden

Jag uppmärksammar ganska många tragiska livsöden för våra små vänner mössen. Främst handlar det om okunskap och en villrådhet. Vart ska man vända sig när mössen beter sig konstigt? Vem ska man fråga om råd?

Det smärtar mig oerhört när jag förstår att många djur kan räddas om bara ägaren eller den person som har hand om djuret har vett eller kunskap eller intresse nog att söka information eller söka rätt på kunniga personer.

Jag skulle så gärna vilja att ni delade mer er av era möss tragiska livsöden. Det går bra att skriva anonymt till mig, om du/ni inte vill skriva direkt i tråden. Så att jag kan göra allt för att informera om hur man gör i de situationer som så vanligen uppstår. Det handlar mycket om beteende men även vissa sjukdomar! Samt saker som jag vid huvudtaget inte tänkt på!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Theriss]
0

En av mina två första möss råkade ut för nåt riktigt äckligt. En dag hade hon plötsligt en vit "slang" hängandes ut från ena sidan. Jag var typ fem år och jag minns inte så mycket av det, men vi tog aldrig reda på vad det var och hon avlivades.

Andra gången jag skaffade möss (jag var då åtta år) fick några av mössen såriga öron, och vi fattade inte vad det var. De kliade och hade sig, men vi visste inte vad vi skulle göra och de avlivades. Nu när jag tänker på det kommer jag fram till att det var skabb de hade, så med lite medel hade de antagligen blivit friska. Men vi visste inte vart man kunde vända sig, vi visste inte ens att man kunde vända sig nånstans…

Noa-Nisse
0

Noa som jag hade innan Nisse,, fick bli avlivad av veterinären för noa hade röda irriterade öron och nacke, hyperventilerade, var uppborrad i pälsen, åt inget, drack inget och gick en massa runder på bur bottnen i cirka 3 min sen slutade hon för en stund,, men sedan började hon igen att gå i rundor. veterinären sade att hon möjligen hade någon slags tumör i hjärnan också.. och när han lyssnade på hjärtat och andningen så hördes det skorvligt.. så tyvärr fick Noa avlivas.. efter att bara levt i ca 6 månader… tyvärr..

Medarbetare på Hundar.ifokus