Kastrera mushane i Skåne?
Hej!
Undrar bara om ngn här vet ngn duktig veterinär som utför kastrering på möss i Skåne? Vidare undrar jag om ngn vet hur stora riskerna är med ingreppet, hur stor chans är det procentuellt sett unngefär att en frisk ung mus överlever ingreppet? Kostnad?
Har för ngn vecka sedan ofrivilligt fått sex snälla mushanar på halsen, lämnar jag tillbaka dem till deras förra ägare blir de levande ormföda, så det känns inte som ett alternativ. Försöker få dem sålda via alla möjliga annonssajter, men eftersom de är PEW och inga fancy märkesmöss får jag nog räkna med att ha de flesta kvar. Har dem just nu i tre olika burar, och det luktar stall i hela lägenheten bara ngn timme efter att jag städat efter dem…så det skulle ju underlätta att kunna kastrera några av dem, dels pga av platsbrist dels för att minska hanmus lukten som pga av mängden hanmöss kan bli ganska genomträngande…

Jag såg en artikel på hamster iFokus där maria hade skrivit en artikel om massa veterinärer och tel nr. Du kan ju kolla där :)
Tack för tipset, dock hittar jag ju bara telefonnummer till olika veterinärer i artikeln, inte info om vilka veterinärer som kan kastrera möss.
Har redan hittat en veterinär i trakten som är villig att kastrera (de flesta veterinärer utför ej kastration på så små djur som möss överhuvudtaget), men det känns ju inte heeelt säkert då han aldrig har kastrerat en mus förut överhuvudtaget…Så det vore ju bra om man kunde få tag på en veterinär tänkte jag som HAR kastrerat just möss innan med framgångsrikt resultat…