tackar och bugar..
..för er stora hjälp att få bort mina möss från de tragiska liv de lever nu.
Ni har gjort mitt val enkelt.
Jag tackar så väldigt mycket för det.

Nu är du varken rättvis eller snäll! Vi är massor av folk här som säljer möss. Jag blir inte av med hanar som har stamtavla i mååånga generationer bakåt, med ovanliga färger och underbart temperament. Hanar är svåra att bli av med, så är det. Jag tycker att Du är orättvis om du blir sur på oss. Det är väl inte vårt fel att du har för många möss och har tröttnat på dem.
Jag känner inte att jag är skyldig att hjälpa någon annan att bli av med möss de inte längre kan ha. Jo, om det är någon som köpt möss av mig, då tar jag tillbaka dem.
Ibland finns det folk som vill ha hanar till sällskap eller avel, men då vet de oftast exakt vad de vill ha. Både gällande typ, färger, hårlag och temperament. Har man inte det folk vill ha blir man inte av me ddem, så illa är det tyvärr med mushanar!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Jag tror att du kan sälja dem imsuchadiva om du presenterar en lite trevligare annons som inte väcker anstöt och får folk att bli upprörda.
För mig, i egenskap av Sajtvärd, räcker det med att en person meddelar mig att h*n blir upprörd över en tråd för att jag ska överväga att ta bort den, cencurera eller låsa tråden. I fallet med din tråd "Måste bort" valde jag att ta bort den. Jag skrev ett vänligt pm till dig och förklarade varför samt talade om att du kunde sätta upp en ny annons. Du valde att svara mig otrevligt och så starta denna tråd.
Jag tycker du ska skärpa dig.
Önskar jag kunde hjälpa dig men jag kan som det ser ut just nu ej.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Djur du dragit på dig/satt till världen ansvarar du för. Om du väljer att avliva/omplacera är det din ensak men lägg inte över ansvaret på någon annan.
Här inne älskar vi möss. Vi vill slippa se ormmatarannonser och det hoppas jag att du respekterar.
Men du är välkommen att lägga ut en ny annons. Bilder och beskrivning av de enskilda individernas personligheter brukar uppskattas!
Älskar mina stora små vänner..
Jag la ut en annons i slutet av Januari, blev av med den bläsade hanen.
Och nu kännde jag att, ett sista försökt. Så skrev hur det låg till.
Men ni kunde tydligen inte ta det.
Så nu, ahh, blir det inga sällskapsmöss…
utan tre ormar blir glada istället… Det är DITT beslut! Och inget vi ska få skulden för. Avlivningshot är inget försäljningsargument! Tyvärr får vi alla musälskare lära oss vitsen med att kulla bort hanar på detta vis - vi blir sittandes med dem för ingen vill ha dem! Givetvis kan man då undra varför man satte dem till livet…
I a f så hoppas jag att hanarna får bli/blev avlivade på ett snabbt och smärtsamt sätt innan de blev uppätna.
Nej, givetvis släpper jag in dem levande ^o)
Och jag har klart och tydligen att jag tröttnat på möss..
#6: Är du verkligen säker på att du skrev rätt i det där sista nu? ;)
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
#5 hoppas nog hon menade ej smärtsamt :D annars har jag fått helt fel bild av grodan ;)
men btw, är det någon som vill ha tre flickor ist.
så kan jag ju lämna bort dem ist.
är ändå iofs mer kär i en utav hanarna, så vill hellst inte göra mig av med honom.
#10 Gör en ny tråd om det, vetja.
/Anneli
nä. de orkar jag inte. blir ju bara borttagen för att ni är så känsliga.
#12 Varför är du här om du inte gillar "oss" för vi är så känsliga? För mig får du gärna vara här men undanber mig annonser där våra älskade möss ska bli orm mat.
smärtfritt menade jag… jösses, var nog trött
imsuchadiva, har du tröttnat på möss nu?
Grodan, det stod klart och tydligt i min annons, som du tog bort, att jag tröttnat på möss. att de inte hade de bra oss mig.
och jao. ni förstår säkert inte hur man kan tröttna på dessa små roliga, underbara, söta djur. men när man tröttnat på livet, knappt orkar ta hand om sig själv längre.
jao, då är det ganska lätt att tröttna på allt.
#15 Kan förstå, jag är själv oerhört trött på livet trots jag är 40 men djuren är min glädje och även om jag fått slita sönder mig på kort tid pga en viss person och hans nycker och enorma lögner han kastar ur sig till allt o alla.
Så pga det så vändes allt upp och ner men djuren får en att resa på sig igen även om man fått fötterna avhuggna och mattan bortryckt.
Men djuren har inte bett om få komma till en VI har valt dem det är Vårat ansvar att se till att de får det bra. Vi kan inte bara kasta ut dem eller till orm bara för vi ledsnat och vill få bort dem snabbt. Då är det humanare mot dem att veterinär får ta bort dem eller så tar man sitt ansvar och sköter dem tills de får nya hem Även om det tar tid. En mus lever inte så länge heller och klarar man inte av en mus i 1 - 2 år så Låt bli skaffa andra djur förren du är 100% mogen att ta det ansvar.
Nog att man får bli trött på djur man har hemma men det är endå ett liv man är ansvarig för…Man kan inte begära att andra genom något som kan liknas ett hot ska ta över ansvaret man själv har…Ett liv är ett liv hur litet det än är… man har som människa ansvaret att om så behövs avsluta det livet med värdighet och utan smärta. Håller med mymlan 100%
#16 Ormar behöver också mat så..
Och jag har inte sagt att jag ska skatta fler djur.
#18 Ska du ge ormar mat så annonsera då ut mössen på de sajter de har Repti.net o reptiler.ifokus för HÄR vill i alla fall inte jag se hot om ge till ormar. Även om jag älskar orm och oxå anser de ska ha mat men man annonserar ej ut om orm mat på sajt där folk älskar möss som husdjur.
#19 jag annonserade inte här, om att mina möss skulle bli ormat.
utan att jag vill att de skulle få komma till nya, bättre hem.
men om jag inte skulle hitta några hem, så skulle få bli ormat.
för att de har de inge bra nu, så skulle få de bättre o bli käk.

Att vi inte accepterar annonser där det nämns om reptilmat får du respektera.. Det behöver vi inte diskutera mer.
Jag gillar inte att det spelar på annonsläsarnas skuldkänslor. That's it!
Att man tröttnar på sina djur eller pga andra omständigheter måste omplacera är sådant som händer! Ganska skönt att du är ärlig om det i annonsen att du helt enkelt inte tycker det är roligt längre. MEN du kan skriva det på ett mer positivt sätt!! Om du vill kan du skriva en ny och skicka den til mig så kan jag korrekturläsa den.
Älskar mina stora små vänner..
tss. skitsamma.
jag har inga bekymmer kvar längre.
ciao
Ojojoj …
Du är "rolig" du. Och du klarade av att få mig tillbaka hit.
ciao, skriver du, och skriver att du inte har några bekymmer längre. Du är roligt du, du har humor. 
När du skriver ciao, betyder det att vi inte har några bekymmer längre. Du har alla dina kvar! Det största bekymret du har, är hur du bemöter andra människor, och det lär försätta dig i knipa i hela ditt liv, tills du ändrar på det, om du gör det någon gång.
Kommer du ihåg när du kom hit första gångerna? "I´m such a diva" är ditt nick-name, och varje gång jag läser något av dig, inser jag att det är sant. Du är verkligen "such a diva".
Ditt första inlägg var … nåja, jag ska uttrycka mig milt, det var "sorgligt". Och det var helt i stil med detta inlägg. Du skrev samma saker och på samma vis.
När du sedan fick "påhopp", blev ifrågasatt varför du skulle ha musungar när du ändå inte kunde ta hand om dem, och varför du skulle ha musungar om du skulle ge dem till ormmat - så for du i taket för det med, och skrev att det inte var sant, det var inte alls så.
Jag hade svarat dig, och jag valde att be dig om ursäkt. Mest för att jag inte vill bråka, och inte vill ställa till bråk på forumet, för jag bryr mig ju om de andra som finns här. Men jag hade rätt i vart enda ord jag skrev. Och du bevisar det igen genom det här inlägget.
Som sagt. Så länge du föredrar att bete dig som "such a diva" gentemot andra människor, så kommer du att hamna i trubbel, och du kommer INTE att må särskilt bra. Och du kommer INTE att bli omtyckt.
Det är DU som betämmer vad andra ska tycka om dig. Beter du dig som en "suc a diva" kommer du att bli bemött som en.
Mitt sista ord är sagt till dig.
Ciao, lycka till med ditt liv. (försök gärna göra någonting av det, för din egen skull)
Btw, mitt första inlägg var inte i stil med det här.
Jag är en diva, ena in i själen. Och vet ni vad? Jag älskar det!
Jag bryr mig faktiskt inte om folk utanför mina kretsar tycker illa om mig.
För det är mina kompisar, det jag sysslar med på min fritid och i skolan som betyder något.
Men ja, jag tycker ni ska skratta er lyckliga för att ni inte vet vad jag sysslar med.
Och för övrigt kommer jag stanna kvar här, bara för att bevakar er och slänga in en kommentar lite här och där.
Jag tror att du mår riktigt, riktigt dåligt och egentligen är arg på helt andra saker än på folk härinne. Du beter dig ovettigt men är kanske mer vettig på insidan än vad du vill att folk ska tro.
Jag vill hoppas och tro på dig att du inte har låtit dina problem gå ut över dina möss, utan att du i förtvivlan har ställt till med ett ordkrig härinne. Det är aldrig någonsin försent att försöka att ställa saker tillrätta. Om mössen fortfarande lever får du ägna dem den tid du kan. Om du har lite tålamod kanske det kommer någon som är intresserad av att ta hand om dem.
Du behöver någon som bryr sig i din vardag så att du orkar ta hand om dig själv och dina djur. Försök att hitta någon som du kan lita på. Tar du ut din ilska och förtvivlan på människor och djur gör du samtidigt dig själv väldigt illa.
Man kan väl inte tycka illa om någon för vad den skriver på ett forum? Låter väldigt konstigt i min värld.
Det skrivna ordet låter lätt hårt, känslokallt och elakt. Jag har själv fått höra att jag är sarkastisk och elak (härinne) fast jag aldrig, aldrig menat att vara det. Tvärtom. Men med tanke på hur vi uppfattar saker olika behöver man tänka på hur man formulerar sig.
Det är orsaken till denna tråd vid huvudtaget. Eller ja, orsaken till denna tråd är två
- medlemmar på sajten blev upprörda över en annons
- annonsören blev inte så glad att jag tog bort annonsen
Att jag tar bort en annons eller ett inlägg här på mus-ifokus tillhör OVANLIGHETERNA! Det är fullt naturligt att man blir ledsen/besviken watt ävvör när ens inlägg blir borttaget. Dock är det viktigt att veta att jag ser till alla medlemmars bästa och favoriserar ingen. Att jag tar bort en tråd betyder inte heller att jag personligen har något emot trådskaparen. Till skillnad mot många kan jag skilja på sak och person, samt att jag har stor förståelse för vad andra människor känner, tycker och upplever.
Vi lär oss så länge vi lever. Jag har själv fått på näsan en gång när jag försökte sälja möss som avlivningshotade. Det var på en av SVEMUS utställningar för hundra år sedan och ett klagomål kom in till SVEMUS styrelse. Sedan dess ogillas det starkt i klubben i a f att man säljer möss som avlivningshotade, och jag lärde mig ju att inte använda det som ett "försäljningsknep" och gör det aldrig igen sedan dess.
#24 Jag tolkar det som att du trivs här!
Vilket jag självklart är mycket glad över!
Ja Grodan, innerst inne trivs jag här, för ibland så dyker det ju faktiskt upp små rara kommentarer (;
Och sen så strosar jag ju runt på andra iFokus också (: