Mus iFokus

Mus

Etikett: fikarummet-otypiskt
Läst 278 ggr
lothus1
0

OT: Björnar räddas i Kina

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article2190305.ab

Blev så glad när jag läste detta Glad Äntligen!!!

Fairytail
0

Så härligt att höra att de räddade dem! Hoppas verkligen att de alla tillfrisknar!

lothus1
0

Det hoppas jag också. Jag har skrivit på protestlistor m.m. vad gäller Kinas hantering av djur. Det får liksom vara nog nu. Detta måste verkligen uppmärksammas. Att Kina inte har några djurlagar alls är helt obegripligt för mig. Vi i Sverige har inte heller en fullgod djurskyddslag. Mycket underligt!

Googla fram BuyHard-sidorna så får du läsa om hur jäkla illa det är i Kina =o(

Mymlan
0

Hoppas de även kan rädda de andra som finns i fångenskap under odrägliga förhållande inkl alla andra djur.

Så som det ser ut där idag så borde alla länder bojkotta OS min åsikt.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

lothus1
0

Ja, de borde bojkotta Kinas OS, men den risken är ju minimal att de gör =o( Sjukt!

Jag har fått på nosen av Kina-anhängare!!! Jävla kommunister säger jag bara Skrikandes

Mymlan
0

Ja, det blir väl bättre där kanske någon gång förhoppningsvis..

lothus1
0

Ja, ja, gillar man leva in ett land med diktatur så faan vet jag. De äter ju det som vi anser som husdjur, såta vänner, familjemedlemmar. Yäckiii!!!

axilur
0

#6 Fast vi äter å andra sidan t.ex ko och gris som anses vara heliga djur i vissa religioner? Vad är egentligen skillnad på djur och djur?

/Anneli

lothus1
0

#7 Du har ju rätt Axilur, MEN det primära är ju att de skiter fullständigt i hur djuren mår före slakten. Djuren hanteras otroligt grymt =o(

Pehpsii
0

Fast en bojkott av OS eller Kina i allmänhet går ju tyvärr ut över de fattiga människorna i Kina. Och de som är fattiga där lever också i en rejäl misär. Det är kruxigt detdär med bojkotter. Man skulle behöver bojkotta bara de som har pengar och makt, så att det bara gick ut över dem. Eller komma åt dem på något annat sätt.

MAn vill så mkt. *suck*

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Mymlan
0

#9 Men hur ska man få makthavarna i Kina att förstå att vi accepterar inte det de gör?

Man måste sätta ngn gräns oxå någonstans. De måste ju se man menar allvar..

Pehpsii
0

#10 jo men det hjälper ju ingen om man försätter deras människor i ännu värre situationer än de de redan lever och lider i.

Problemet är ju just et att Kinas makthavare inte lyssnar på EUs eller FNs försök till att resonera eller prata vett med dem.

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/