Helg..

Desamma, desamma!
"Did somebody say it´s Friday?!

Här är det lugnt, det räcker med att man lära lyssna på störiga grannar om nätterna, det bor en ung tjej på våningen under mig & där var det fest & ett jäkla liv hela natten tills vid kl.4,30-5,00 tiden i morse då tröttnade jag & ringde störningsjouren, så efter att securitas var dit så vart det tyst.. Jag hoppas att det blir tyst ikväll så att man får sova ordentligt..

Gick du och ringde på? Jag går över till mina grannar och ber dem sänka om det blir för mkt. Oftast är de snälla med det. plus att killen i deras familj och jag har testat våra stereos (hur högt vi kan spela utan att det stör den andra). (=
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/

Nej jag ringde störningsjouren, jag orkade inte gå ner dit.. Jag såg i morse att dom har kluttrat & ritat på fönstet på insidan av porten också, tänk om folk kunde ta ansvar..
Mina tjejer under mig är dutkgia på att stänga av musiken efter typ 10.. men har en fylletratt vars flickvän hänger i trappen i tid och otid och säger åt han att öppna dörren nu och han skriker innifrån att hon är en j***a *censur*…… Dom skriker tyvärr (jag är så nyfiken..) på finsk men sambon översätter.. Henne är vi nära på att ringa polisen på för hon kommer nästan varje dag och ibland sover hon i trapphuset :(
Har även ett par ungar som leker i trapphuset så mycket att det känns som om dom är inne i ens egen lägenhet… Föräldrarna verkar inte bry sig alls :(
Här är det bra grannar visst hundar finns de skäller lite men inget jag störs av. Bor barn här oxå men hör dem knappt. Jag är inte så lätt störd.
Ljud som jag retar mig på är monotona entoniga ljud. Tick tack, drip drop, pipande ljud *ej av djur*
Dock vill jag slippa borr i vägg före 10.00 *Ler*
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Mm.. jag gnäller sällan på grannar för det är svårt att inte störa i ett hyreshus men när ungarna i över 2 timmsr röjjer runt i trapphuset blir jag lite irriterad… Och vi fick en ny granne som uppenbarligen bygger om något för mitt i allt klockan 9 en vardag börjades det såga och hamra i deras sovrum som ligger previs över vårat.. Och det värsta som finns är ju borrningar och strunt för tidigt eller för sent….. ;O)

Idag är jag minst lika trött som igår, för nu inatt var det andra grannar som förde ett jäkla liv, Det bor ett par tjejer i lägenheten precis under min och dom vart nog riktigt osams inatt, jäkla vad dom grälade, smällde i dörrar, kastade saker som gick sönder och det grinades och det är ju inte första gången som dom bråkar och håller på, Att dom bara orkar hålla på som dom gör jag blir ju trött bara av att behöva höra hur dom håller på och för liv.
Igår natt var det ngn som förstörde porten, ja dom inte bara klottrade ner den dom har förstört låset på ngt vis så porten låser sig inte nu efter kl 21,00.
Fy för jobbiga grannar som inte bryr sig eller tar hänsyn.

Vi planerar att flytta till stan till sommaren. Det blir troligen längst upp i ett trevåningshus. Vi är ju vana att bo i radhus med mycket lugna grannar så jag blir ju lite fundersam när jag läser det ni skriver…
Fast jag har valt översta våningen, dels för att inte ha några grannar över oss, dels för att inte hunden ska störa om han skäller på alla som går förbi vår dörr.
Dessutom är det så hos den nya hyresvärden att om man ringer störningsjouren får den som stör en varning. Efter tredje varningen blir den uppsagd från lägenheten.
Jag har växt upp i ett trevåningshus och vi var alla sams och hade inga problem. Visst hade folk fester men det var så sällan och oftast var man inbjuden så det gjrode ingenting. Vi hade oxå gemensamma grillfester och annat skojsigt så det är inte bara dumheter som föresgår. Dock får man ju tåla att det kommer låta mera än i ett radhus hur bra grannar man än har

Ja, lite får man ju tåla. Det hoppas jag våra nya grannar gör också… Men väsen på nätterna vill jag inte ha!

Ja lite får man ju tåla när man bor i flerfamiljshus, och fester någon gång ibland är okey även för mig men inte flera gånger i veckan & hela nätterna. Det bor många studenter här omkring & det är mest dom som väsnas & har fester i tid & otid,
mm..studenter är lite trist men jag tycker nog att skrikande barn i trappan är lika jävligt ibland. Självklart ska man få leka och ha roligt och få vara sura och gråta och så, det har jag inga problem med. Men lek som betyer skrik och slå i trappan är inget jag godkänner.. Hade säkert blivit argare om ungarna inte är så goa ;D

Ja det kan vara jobbigt med störiga barn också, helst som om föräldrarna inte bryr sig om vad deras barn pysslar med. Leka får man ju göra ute eller inne i deras lägenhet inte i trapphuset för det är ju inte ngn lekplats.
mm.. Gillar att höra barnen när dom skrattar och har sig på lekplatsen som finns direkt utanför. Glada barn är trevligt, så länge som inte röjjer i trapphuset (börjar känna mig som en gammal tant….hehe)