Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 874 ggr
Mymlan
0

OT Hund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har för mig sådan tråd finns här men finner den ej.

Vad har ni för hundar?

Detta är Popsie Lhasa Apso oreggad. Tror dock det finns lite Tibetansk Spaniel i henne då jag saknar Lhasans lite tjockare päls.

Hon blir 5 år i September.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Mymlan
0

Förtitt

Här är hon 8 veckor på bilden.

[Catteklina]
0

En långhårig schäfer vid namn Nalle, dock är han på väg upp mot himlen inom det snaraste :( Då bakbenen inte riktigt hänger med honom längre. Han är runt 10 år nu *minns inte hans ålder på pricken* Detta är hela familjens vovve. En egen hund blir det för mig när jag flyttat hemifrån tillsammans med pojkvännen.

Anett Lindbom
0

#1, Ja hon var så himla söt då, så liten & lurvig & go..

#2, Vad tråkigt det är när kroppen inte riktigt hänger med när hunden blir gammal. Vi tog bort våran varghund för ett år sedan eftersom att benen inte bar honom längre, men Bruno blev i alla fall nästan 9 år gammal.

Så här ser min hund ut, en Whippetherre på 10 år. Tog bilden igår,eller om det var i förrgår.=)

gulzebra
0

Jag har ingen hund själv. Har varit hundvakt ett par gånger dock (mamma brukar passa några hundar men iom att hon har en okasterad hane så har en tik hamnat här när hon löpt) åt min stora favorit, goaste hunden som existerar - Moa <3 Hon är korsning mellanpudel/papillon/phaléne, typ 2 år nu tror jag, och världens goaste lilla knähund och hyena-lookalike <3

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Pehpsii
0

Jag vill ha en shetland sheepdog (kolla in sheltie i fokus). Har velat det hur länge som hälst, men ekomnomin ska med också.

De är så himla goa i temperamentet. Min bästa polare har alltid haft såna och jag har vart hundvakt ofta. Hennes ena tik Oreo var jag sååå kär i.  

Hon gick tyvärr bort förra sommaren. Här är en bild på henne och deras pomeranian Mia (Oreo till höger)

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Anett Lindbom
0

Min hund Benjis bästa hundkompis är en pomeraniantik, den hunden är hur rolig & charmig som helst..

Pehpsii
0

Mia är sjukt rolig. Hon skäller och har sig åt stora hundar alltid.

En gång när jag var ute med henne skrämde hon en stackars schäfer så han la sig pladask och bara gnällde. Hans ägare skrattade rätt gott åt det hela också (=

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Anett Lindbom
0

Ja dom är rolig, den här Dvärgspetsen (Mimmi) hatar karlar, det kan räcka att det kommer en "ful farbror" i bil så blir den karln utskälld.

Mymlan
0

#8 Här kan Popsie skälla ut främlingar *går alltid att muta med kattmat torrisar men är ju att berömma skällandet* men sedan finns det främlingar hon kan hoppa upp i knä o pussa på.

Bästa är att ej prata med henne eller att inte titta på henne, hon lugnar ner sig oftast då. Bara nonchalera.

Anett Lindbom
0

Men det var då himla svårt att nochalera din hund när hon var valp, så himla söt som hon var då när vi var ner till dig, hon stal mitt hjärta då honKyss.

Jag har oftast svårt att nochalera hundar när jag är ute, ser jag ngt gulligt så nästan springer jag dit för att jag vill hälsa & klappa på hunden. Det har även hänt att jag har kutat(nästan) fram till folk på parkeringen vid ICA, speciellt om det är ngn hund/hundar i deras bil som jag inte har sett här tidigare då måste jag ju kolla lite närmare & fråga lite & bara få prata hund en stund..

Kattmat torrisar är kanon som hundgodis, det har jag alltid i jackfickan, det är så lämpligt när det är smått godis., och det finns alltid ngn hund ute som vill ha en liten gobit..=)

Laika
0

Jag drömmer om en japansk spets… Och det har blivit värre nu när min sambos syster har två hundar trots att hon har precis lika lite förutsättningar för att ha hund som jag. Varför måste jag vara så förståndig för!? :(

AndreasS
0

Här är en Schäffer som jag har haft.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Pimu
0

#12 Trixie var mkt finare ..

Själv skulle jag vilja ha en "fransk bulldog"

AndreasS
0

Ja Trixie var finare men har juhe ingen bra bild på henne juhe =(

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Mymlan
0

Här är min Schäfer Muffins som gick bort Aug -05 av en ålder på 11 år. Hämtade henne då hon var 10 veckor, ngn månad efter min första Schäfer Tösen fick avlivas i en ålder av 11 månader pga kotförskjutning i korsryggen.