Funderingar kring muskullen..
Den 1/4 föddes fem bebbar. Jag hade satt ihop två honor med en hane (champagne tan). Den ena honan (svart tan) vart dräktig men den andra (argente tan) syntes det inget på. Den svatra tan honan Fabienne födde sina fem ungar….
Det vart 4 chokladisar och 1 argente..
Frågan är ju om Fabienne värkligen är mamma till argente bebben…
Någon vänlig själ som vill hjälpa? :)

Kanske ska tilläggas att de båda honorna är helsyskon…
Oooohh .. choklad .. mmmm .. love it .. *ler* kön på dom?

Det är en pojk o fyra töser riktiga knubbisar! Två av chokladisarna är tan och två är fox.

Ser ut som 3 blue, 1 choklad o 1 argente
Är chokladen (underst) tan o hona?

Jätte söta små bebisar!!!

Fabienne och Vilgot tackar! :)

Kan det vara möjligt att en svart tan parad med en champagne tan kan vara mamma till en argente?
Med så många musmänniskor så borde någon veta……:)
Japp, de kan stämma .. för de beror på vad dom har i bakgrunden ..

Nja, tickat är ju dominant, så du kan ha fog för dina misstankar… Hur säker är du på att pappan inte är (champagne) argente?

jo pappan är champagne. så då är det möjligt att den svarta tan är mamman?
Var ju lite klantigt av mej att inte sära på honorna men eftersom inget syntes på den andra….

Usch, nu blir jag ju själv förvirrad… Ska vi se nu, jag kan tänka mig tre möjliga scenarion här:
1. Det är som du tror och argentehonan är mamma till argentebebisen.
2. Pappan är inte champagne utan champagne argente, och svarta honan är mamma till alla.
3. Argenteungen är egentligen inte argente. (Vad den skulle vara i så fall vet jag inte, finns så mycket konstiga ljusa färger.) Svarta honan är mamma till alla.

Har du lyckats se ifall ungarna diar argentehonan eller inte?

Nej, argente är dominant, så det räcker med en gen för att musen ska bli argente/agouti, altså kan din svarta mus inte bära på det osynligt.
Kan någon som har bättre koll på ljusa färger säga något om pappan?