Taggmöss, Sebramöss, Pygmémöss till mässa.
Nu med "bara" en månad kvar till Djurexpot/mässan på Spånga gymnasium 10-11/5, så är det inte en enda som har meddelat om de i Stockholm/Uppsala-området som har dessa arter kan tänka sig att stå som Svemus-representant för att visa upp sina djur och berätta om dem. Tråkigt, tråkigt.
FINNS DET INTE NÅGON SOM KAN ELLER VILL VISA UPP SINA DJUR FÖR ATT FÅ FOLK INTRESSERADE AV DEM? Vet att på husdjursmässan i Sollentuna 5/1 så var folk där väldigt nyfikna på de Pygmémöss som var där en stund.
Om ni inte kan vara där själva, så kan jag ha dem i lagom stor visningsbur utan att man plockar upp dem.

Du kan få 2 pygméhanar av mig, om vi löser frakten av dem. Kan ta dem till Västerås 1 maj, men inte till Sthlm. Blir det träff hos mig kanske nån 08 kommer och kan ta med dem. Frågan är ju bara om det går att sätta ihop dem med de andra här hemma sen, eller om de måste stanna hos dig!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Låter som en bra grej, Elin. Kan allt lösas innan 9/5 så är det toppen.
#2 Vill du låna 2 st taggmus pojkar? kan du visa upp dem där i så fall?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Låter trevligt, Mymlan. Visst kan jag visa upp dem där. Vill du själv vara med och visa upp både dem och någon av dina andra så vore det supertrevligt(gratis mat ingår). Kommer ihåg hur trevligt vi hade under tiden scenen spelades in med musen inför första säsongen av Hjälp.
#4 sände PM till dig..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Inga fler musarter som kan visas upp än 2 Pygmé-killar och 2 Taggmus-killar?

Som det ser ut just nu kommer inga 08or hit på musträff. Kan bara få dem till Uppsala, inte längre…
Om ingen ska till Sthlm från Gävle innan då.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Har inte MariaB några pygmemusar?

Kan ju åka upp till Uppsala för att hämta dem i sådana fall, Elin.