Fyrkantsnät?
Var kan man hitta fyrkantsnät som passar ända ner till möss? Tänkte försöka mig på att bygga en stor rasthage som möss och hamstrar kan rejsa runt och leka i när jag inte hinner ha 100% koll och när jag gör rent burar men det här med att hitta fyrkantsnät i rätt storlek är ingen höjdare… :/
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

På granngården har de fyrkantsnät i olika storlekar. Även sånt jättesmått. Men det är olika från affär till affär så man kan ju ringa runt och fråga.
Jag hittade mitt nät på K-rauta i Sundsvall. Vet också att Silvan har haft när jag varit där och kikat.
Granngården har jag kollat, men de hade inte tillräckligt små maskor :( Fast man kanske kan be de ta in iofs…
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Jag hittar aldrig några nät! Vare sig på k-rauta eller ÖB eller någonstans! Vet inte om alla butiker i Gävle har någon överenskommelse att inte ta in nät. Morr!
Älskar mina stora små vänner..
#4: Samma här… Var samma problem när jag skulle ha nät till en råttbur. Brukar alltid se nät när jag är in på såna affärer men när jag väl ska ha nät själv, icke! Poff, borta!

Haha, precis samma här. Hittade ett väldigt finmaskigt nät på en lokal trädgårds-, bygg- och inredningsbutik som de sålde på rulle per kvadratmeter. Men när jag skulle ha nätet var det borta! grrrr!
Älskar mina stora små vänner..
Jag hittade faktiskt det minsta "voljärnätet" 5x5 mm på zoobutiken…
Lyx :O Här har de aldrig sålt nät på zoo… Vore smidigt om de gjort det, är stammis där ju :(