Aspflis
Har när jag löst här fårstått att just Aspflis är ett bra bottenmaterial, skulle vilja hitta någon som sålde det här i Eskilstuna så jag har ringt runt till våra zoobutiker, en av dom tre kunnde ta hem det från Gibbon, men mitt pris skulle bli strax över 600kr för 12,5kg!!!
. Kan det vara möjligt, var köper ni andra ifrån och vad får ni ge???

Finns det inte en enda här som använder aspflis??
.. kanske inget svar, för att de redan finns trådar om de ämnet ..

Tja, det beror på hur mycket tid och strul man vill unna sig. Det vi använder (förutom komposttorv) är annat lövträflis för ca 150:- för en säck som är så tung att jag knappt orkar bära. Kungens Kurva i Stockholm, tyvärr. Om du skall ha större mängder bottenströ så prova torv(jord) från tex Växus. Det smular väldigt men äter upp lukten bra.

Aspspån är också ett jättebra alternativ. Håller väldigt länge och håller lukt borta! De flesta djuraffärerna tar hem det om du säger till!
Älskar mina stora små vänner..

#3 ja jag kan tänka mig att köra till stockholm om det finns bra allternativ där. Torv..nja tycker det är så mörkt och trist, men effektivt, har det just nu i mitt häst stall.
#4 Tack, ska kolla med affärerna här så fort dom öppnar.
Tack för att ni orka svara, så kul att få respons när man har en fundering
alla är vi nybörjare i början.
Aspflis och aspspån är lika bra tycker jag. whorra jag har ju en säck här till dig om du vill ha den… jag kan i framtiden även sälja säckar för ca 200 kr st. blir då inte alls mkt vinst. men ni får hojta till o anmäla er, ev bet intresseavgift så att jag inte köper på mig massa som sedan ingen vill betala för, när jag åker o köper måste jag köpa minst 12 säckar.

Ok vad bra, ska se om gubbem min vill följa med första gången, blir så stressad av att köra bil i Stockholm…:) Men måste ju mussarna vill ju bo bra.