Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 407 ggr
[Thiah]
0

Skål/flaska

Har en liten fundering nu när jag snart ska separera mina honor för den ena ska föda. Har en vattenflaska och försöker nu få dem att dricka ur en vattenskål istället. Hur lätt har dom för att ställa in sig på den förändringen? Vill ju inte lämna någon utan vatten…..

Satte in en vattenskål för ett litet tag sedan och dom bara fyllde den med spån eller satte svansen i den istället för att dricka….

reverse
0

Blir de törstiga dricker de nog hur än vattnet serveras för dem. ;) Men vattenskål är mer omständigt för en som matte, eftersom de just skräpar ned den tämligen omgående och man måste hålla på och byta ofta…

//Lina

Mymlan
0

Varför separera honorna? de andra hjälper ju till.

Vattenskål anser mina är till för tvätta svansen och tvätta bottenmatrialet samt för hård mat ska läggas i blöt.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

[Thiah]
0

"pappans" matte sa  att det var bättre att separera dem speciellt då det är första gången. Har själv varit tveksam till det men hon har mera erfarenhet av möss och råttor än jag. Men skulle gärna ha dem ihop om det brukar fungera för dom hjälps ju åt att boa just nu…

amaira
0

Åhh sära inte på dem!! Minst av allt om det är första gången. De har sådan glädje och nytta av varandra.

Många förstföderskor i djurvärlden kan vara oroliga inför vad det är som händer. De har ju liksom inte "läst på" i förväg, det bara "händer". Då är det tryggt att inte vara ensam.

mvh från amaira, f.d. Björndalens Musuppfödning.

[Thiah]
0

Eftersom jag gärna har dem ihop så var det väldigt motvilligt att som jag bestämde mig för att sära dem, så att bestämma mig för att göra tvärtom är inte så svårt ;) Jag ansåg att Doris skulle få hjälp av sin syster då hon är så mycket mera en sådan som boar och pysslar och har sig.. Men skönt att höra att ni också tycker man ska ha dem ihop.