Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 518 ggr
Kraxan
0

Välidgt otamma möss:/

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan här hemma har jag fyra små möss, en gammal dam, en liten ''bebis'' och två antagligen ½år gammla pink eyed white möss.

De två pink eyed white mössen är kan man säga välldigt otama. Hanen är liiiite mindre stirrig men endå väldans otam, men honan. Så fort man sticker in hande sticker hon snabbt som en pil iväg och springer runt, runt,runt i burn och hoppar på väggarna och mkt mkt mer. Så hon får man inte ens ut ur buren, men hon tar gärna mat ur handen på en. men det är oxå det enda. Ni som är vana vid besvärliga möss, kan kanske ge mig nåt litete tips kanske?:)

Tack på förhand!

Terato
0

Jag har skrivit lite om hur jag gör när jag tämjer möss på hemsidan:

http://www.freewebs.com/teratosmice/hantering.htm

Där finns även länkar till två bra Artiklar som ligger inne på den här sidan!

Fortsätt gärna att ställa frågor här i tråden efter att du läst dem!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Kraxan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack, har faktiskt fått fixat de flesta problem. Visst är de fortfarande ganska stirriga, men  tack vare tipsen så har jag iaf en bra början:)

Vintilia på bilden!

Terato
0

Hihi, supersöt!

Ja, de kan ju vara lite olika. Vissa är mer blyga, alltså kanske gärna gömmer sig men kan vara lugna när de väl kommer upp med andra är allmänt nerviga och "springiga". Hur beter de sig när de väl kommer ut?

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Kraxan
0

De är olika, när man väl fått in honan i ett papp rör och lyfter ut henne kan hon faktiskt vara rätt kelen, men hanen brukar vara ganska nervös och lätt bli rädd. Så när det gäller han tar jag bara ut han när jag är ensam hemma så ingen kommer in och stör så han blir rädd:)