Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 319 ggr
Mymlan
0

Kommentarer

Vad för lustiga, idiotiska, roliga etc kommentarer har ni fått ang erat djur innehav?

Detta fick jag idag på en community jag är medlem på sedan ngra år tillbaka.

*Du är för rolig du med dina djur, till o med små möss medicinerar o grejar du med *s*… *

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Noa-Nisse
0

Va fan blev du inte föbannad !?!? Hallå? alla djur har ju rätt till medicinering, vård mm. huh..

Jag kan inte komma på någon kommentar just nu..

Medarbetare på Hundar.ifokus

Mymlan
0

Jo då personen fick veta.. Men jag orkar inte bli arg.

mandymoo
0

Jag såg det inte så elakt sagt *ler*
Sen är vi ju alla olika och jag kan säkert säga saker om någon annans intresse som kan höras som kanske inte så bra i deras öron men jag menade inte så…..

Som tex någon som står med huvudet i en bilmotor alla ledig tid… eller åker motorcykel … *ler* Hur kan man vara så "konstig" att man tycker det är kul?????

Men nog har man hört en hel del sånna kommentarer … men tänk vilken glädje vi har som är lite tokiga i djur… djuren ger oss ju massor *ler*

Mymlan
0

Brukar oftast skoja med folk som städar eller putsar fönster så brukar jag säga du får gärna fortsätta hemma hos mig med..

Man får höra mkt då man har djur.

Speciellt nu då jag medicinerar / har på salva så får man höra de skulle minsann inte lägga ner den tiden och pengar på en mus. Jag har lagt ner 8500:- på en katt, oförsäkrad 5 dygn på Ultuna, 5000:- för kastrering/livmoderinflamation katt oförsäkrad, 1100 samma katt men försäkrad. 9000:- för en skruv i knä på hund försäkrad men gick ej på försäkringen. Har man djur då kostar det många ggr. Nu hamnade jag utanför igen.

Jag blir ej glad för såna kommentarer speciellt inte då jag lägger ner all min tid, hela min själ i mina djur.

bejtedejte
0

När jag berättade att jag hade många marsvin fick jag alltid kommentaren "går allihopa lösa på golvet?!?! Inte konstigt att du får ungar!" Precis som att jag inte förstod varför mina marsvin fick ungar.. hmm..

Då fick man snällt förklara att aveln var planerad, att alla hade stamtavla och att hanar och honor gick för sig. ;)

mandymoo
0

#5 *ler* ja tänk vi kan även det här med blommor o bin…

#4 ja du blir inte glad över sånna kommentarer för att det är det du tycker om… men sen kan vi alla fälla liknande kommentarer eller man kanske säger något som man inte själv märker hur "dumt" det lät…. för man är inte alls lika intresserad i ämnet så man slänger ur sig något…
Kanske även den som städar o tvättar fönstren bli mindre glad över att få höra just att du kan fortsätta hemma hos mig när du ändå är på gång.

Mymlan
0

#6 brukar även säga att jag bara skojade med dem.

Nu ska ingen tro jag hasplar ur mig sådan jämt o ständigt..

mandymoo
0

Nej det jag menade var att även dom andra som säger saker till oss kanske inte menar på det sättet som vi tar det många gånger. Utan att dom liksom vi kan säga saker som låter värre än vad det är menat…..

Usuki
0

Fick skyhöga med komentarer när jag avlivade min förra mus p.g.a en sorts kvalster under huden som hade förstört henne och hon blev helt knasig av att det bara kliade.

Efterdom jag var med när dom avlivade henne och höll henne så var jag ju välldigt lessen efteråt och allt jag fick höra var:"Avliva en mus?!HAHA!"     Inte jätte kul med andra ord.

Och alla tycker att jag är konstig som vill ha råtter för de är ju bara skade djur,jag försöker ju skydde mig med den faktan jag kan som säger att de inte är det men en familj och en värld som bästemt sig för att dömma kan man typ inte ändra på..Gråter

Kommer alltid lägga pengar på mina djur och kommer alltid att älska dem så förfärligt mkt vad än resten av världen ibland kan tycka!Och Valentino och Angelino kommer höra tills min familj som bästa vänner inte skadedjur.(Råttbebisarnas namn,de är redan födda asså men skall hemtas i september)

Noa-Nisse
0

Fick föresten samma reaktion när jag fick min första mus Noa avlivad… dom sa typ..kunde du verkligen lägga ner pengar på det när din pappa bara kunde göra det!! (det vill säga krossa henne med en sten eller något..) men min pappa sade att han aldrig skulle kunna göra något sådant.. Hon var ju endå en familjemedlem.. tur att mina föräldrar, min bästis och min bror förstår mig.. iallafall.. jag skiter i vad andra tycker.. bara det att det låter så sorligt.. 

En sak till.. det känns precis som om att en hamster är mer värd en en mus.. (enligt andra) typ bara för att…hmm,, jag vet inte varför andra tycker så.. men jag har det för mig att det är så..

Medarbetare på Hundar.ifokus

Musan
0

Jag fick en del konstiga kommentarer när jag berättatde att jag och dottern åkte på musutställning.

-Ställa ut möss? Kan man verkligen göra det? Och hur kan man ha stamtavla på möss? Dom får ju ungar hur som helst!

Nu när vi får hem två möss från Finland och dessutom ska åka 60 mil (120 mil t or) till  musutställningen i Stockholm ser folk ännu mer oförstående ut.

Den vanligaste kommentaren är nog: - Men det är ju bara möss!

Vaddå BARA möss?

Som tur är så har mössen snart charmat de flesta i vår omgivning och i takt med att de lär känna de små muslingarna förstår de mer och mer…

bejtedejte
0

Sedan har jag fått kommentarer om marsvinsutställningar, "springer ni runt med dem i koppel och sånt som på hundutställningar?"

Hade sett himla roligt ut :P