Mus iFokus

Mus

Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 540 ggr
whorra
0

burar köpes

nu behöver jag några passande burar ( dunor, akvarium, terrarium) till mössen.

Jag bor mellan Eskilstuna och strängnäs. Ska troligen till stockholm i helgen.

whorra
0

Letar fortfarande burar, dock även galler burar.

Har hittat nya på PWSS med måtten 70*40*40cm, pris 450kr, kan den fungera som bur till en hane?

Sen har dom en med måtten 100*55*40cm, pris 690kr, kan den fungera till några honor? Hur många får/bör man ha i en sådan bur?

Mymlan
0

#1 Napoli du menar från PWSS? nackdel endast lucka i taket på bägge. Sedan på den 70*40*40 så finns det vid skjutluckan lite för glest där en mus tar sig ut. Köpte 4 st skulle ha möss i men såg detta så valde jag att hellre ha hamster i dem. Skjutluckan är ej stor.

Samma med den större (Monopoli) vid luckan så finns det ett ställe där det är lite glesare mellan där de kan ta sig ut. Fördel här är att luckan är stor, nackdel med bägge endast lucka/dörr i taket.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

whorra
0

#2 Japp det var dom , attans vad synd, jag såg när jag var in på sidan att det inte är längre bort än att jag kan åka dit och köpa på plats.

Något förslag på bra burar? Har idag två små duna burar, dom en ju bra men som sagt små, dessutom behöver jag fler burar nu.

whorra
0

Har beställt tre burar nu från Grand-Prix.se, fast jag är fortfarande intresserad av begagnade burar, bättre med för många burar än för få :)

Har i alla fall beställt tre Gibbon gnagarbur Mini CatGato med måtten 56*39*28cm, fick ge 188.10kr /st för dom.

Sen blev det även tre stycken Trixie-bro i flera färger, 10*20cm, 28kr/st.

Och så 2 av den häftiga Hamster lekborg nr2, var dyr kosta 195kr/st men så cool :)

Inte den opptimala buren men jag får nöja mig så länge, har två stora akvarium ute i stallet/förådet som bara står och skräpar, kan ju ta och göra rent dom och se om det kan bli bra musbon. Någon som har tips på hur man gör bra "lock" till akvarium?

Vattnadal
0

Kan du lösa det med frakt från Valbo utanför Gävle så finns det en hel del safari och minidunor begagnat till salu. En fd svemusuppfödare, Mirans, som efter ännu en flytt inser att hon inte har plats för att behålla alla burar utifall längre.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

whorra
0

#5, oj men hur får jag kontakt med henne?

Vattnadal
0

Jag kan pm:a hennes mobilnr. Sen gäller dte ju bara att du måste ta dig hit och hämta burar. Kanske passa på att gå på musträff första lördagen i maj samtidigt?

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Anett Lindbom
0

#4, Jag köpte en mindre Duna ifrån Grand-Prix i höstas, den kom trasig och jag blev lovad nya delar till buren men trots flera påtryckningar så har jag fortfarande inte fått det som jag blev lovad. Så jag kommer aldrig mer handla där ifrån.

Jag köpte även ett nytt hundkoppel i samma veva som aldrig kom så till slut ville jag ha mina pengar tillbaks & pengarna fick jag tillbaks efter att jag fick tjata ett par gånger om det.

whorra
0

#7 Tack vad snällt! Ja jag hade så gärna åkt på musträff, vore kul att träffa några av er på riktigt, men just den helgen har jag lovat att ta hand om 11 travhästar, så jag lär ha fullt upp endå.

#8. Nej fyy vad dåligt av dom, hoppas jag får mina grejor hela och dessutom snabbt, annars ringer jag och gapar på dom. Jag kan bli såå elak Skrikandes.

Grodan
0

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Thiah]
0

#10  Åhh hade jag haft plats så gäärna :D

Anett Lindbom
0

#9, Det tog några veckor innan buren äntligen kom, lite trist när det ska behöva ta tid.

Linn
0

#10 ÅÅÅÅÅH VAD JAG VILL BO I STHLM!

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Grodan
0

hihi… jag orkade inte ens åka å kolla på dem… kan ändå inte bära in dem själv i lyan… Skrikandes

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Terato
0

#8 Grand Prix har fått så mycket kritik från flera håll då de inte levererat grejerna eller att de kommit i skadat skick och de inte ersatt. Jag tänker inte handla där! 

Hoppas du inte har lika mycket otur, whorra!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

whorra
0

#15 nej verkligen inte, visst inte alls att dom fått en massa kritik, men som sagt jag gapar och e otrevlig om jag inte har grejerna här hemma i helt skick inom 14 dagar.