Mus iFokus

Mus

Etiketter: köpessäljefterlysningauktioner
Läst 923 ggr
[cheri]
0

Fox eller chinchilla mus sökes !

Skulle vilja köpa fox eller chinchilla mus. Hona eller hane spelar mindre roll.

Finns någon där ute som har nån til salu ?

Muszimba
0

En mus som är Fox har en vit mage tillhörande annan färg som inte kan bli rödtonad på magen som till exempel Siames.

whorra
0

Vet att Lena Tysk, Viby`s uppfödning har fox möss, vet dock inte om hon har någon till salu nu, men hon har kullar på gång.

Nu är jag ju jätte ny här och inte helt 100 på det här med genetiken men tror att även jag kan få fox i min kull.

[cheri]
0

#1 Japps jag vet hur fox "genen" fungerar, just därför jag söker den. =)

#2 Jätte tack för infon ! Jag ska ha Lena i åtanke. Hojta gärna till om du möjligtvis får några foxar i din kommande ? kull.

Lisaisa
0

Jag har endel svarta foxar, fast inga ungar just nu.

whorra
0

#3 Ja Lena har jätte fina djur.

Jag har hane och hona ihop nu sedan en vecka tillbaka, hanen är Chocolate tan och honan Dove tan.

Grodan
0

vill du ha möss av extreme dilution, c(e), eller chinchilla, c(ch)?

också nyfiken på vad du ska göra och har för mål! berätta!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[cheri]
0

#6 Jag vill försöka att få fram chinchilla. En färg som jag nu har dregglat efter i åratal :P.

Chinchilla verkar dock vara svår att få tag på =( så jag funderar på att "tillverka" själv =)

Terato
0

Jag är också lite sugen på chinchilla! Det är en väldigt fin färg. Men jag tror inte jag sett någon i verkligheten.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Vattnadal
0

#8 Jag har en gammal tant här hemma, påminn mig, så får du se henne på musträffen!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Terato
0

Ja! :) Hur gammal är hon?

teratos.r8or.se

Vattnadal
0

Född 060606, snart 2 år! Hon är engelsk, men en aaaaningen gnutta svensk tillbaka.

MVH Elin

Grodan
0

stackars mus tre gånger noll sex… hon fick aldrig sex va?

Chinchilla är ju bara en agouti tan med dubbel dos av chinchillagenen (homozygot för chinchilla): Aa(t)c(ch)c(ch)

Lätt att göra! Man kan även göra Falsk Chinchilla med hjälp av extreme diluted, c(e): Aa(t)c(ch)c(e)

Blir mer brunaktig i färgen och ögonen ser inte jättesvarta ut.

Vet dock inte hur en Aa(t)c(e)c(e) - Agouti tan homosygot för extreme diluted - ser ut just nu (har ev hjärnsläpp… ibland virrar jag till mig med extreme diluted)

Själv har jag Silver Agouti av den riktiga chinchillagenen, men kan inte sälja möss just nu. Däremot har Elin, Vattnadal, släktingar som jag kan rekommendera.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Mymlan
0

Om man parar si ag med Black fox har man väl oxå chansen att få chinchilla?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

amaira
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lena Tysks foxar baseras väl på äkta chinchilla? Hon har/hade ju Morakullan´s Dumlemus, chinchilla kh eng i sin avel.

Har en dam som dök upp i min chocolate/tan-kull med en Vibyhane i stamtavlan. MK Dumlemus är farfars farfar, på mödernet går det att skaka fram extreme dilution om man ruskar om lite. Det är troligtvis vad som hänt här. Glad

"Kara" är alltså en c(ch)/c(e) -blekt chocolate/tan = off-white/fox. (kommer jag fram till, säker kan jag inte vara, vad vet jag vad som skakats fram ur gener som hängt med längre än vad jag har koll på)

Hon är inte till salu. För även om jag inte kan ha henne i min avel, eftersom hon då "förstör" det jag sysslar med, så är hon både söt och vacker, med sina stora mörka ögon, stora öron, långa svans, och riktigt kritvita mage i konstrast till "bara vit" rygg.

Fast hon är lite "nervig", som jag tycker alla engelsktypade är. Säger man "hej" för häftigt, far de i taket.

Om jag får platsbrist ska jag tänka på dig Cheri. Ihop med agouti och lite planering skulle det ju gå att få åtminstone falsk chinchilla efter några generationer…

whorra
0

#14 Gud vad fin!! En sådan sätter jag upp på min önskelista :).

Har en chocolate fox hona som har Morakullens Dumelmus som morfars far, får  hoppas att hon kan lämna något så där vackert hon med…drömmer :)

Vattnadal
0

Jag har både chincillagenen och extreme dilution här hemma. Har dock bara en chinchilla, men en del silver agouti. Tyvärr har jag inte renavlat, utan mixat dessa.

Har just nu en hona, silver agoti satin korthår, finns nog med i nån av mina tillsalutrådar här. Hon heter i alla fasll vattnadals  Julkaka.

Sedan har jag satt ihop min underbara VD Robigus, svensktypad texel silver agouti med en blue agouti texeldam.

MVH Elin

whorra
0

Julkaka är jätte fin.

Ni som kan det här med gener vad kan man få om man para Julkaka med min chocolate tan hane?

Min hane heter Anton. Pappa är Jakob, chocolate tan, mammaStjärnvindens Tanakea, Dove tan.

FArfar, Cupido, do/t, farmor, Stjärnvndens Pyrrah sv/t, Morfar, Stjärnvindens Windu do/t och mormor Stjärnvindens Hermione sv/t.

Förutom dessa färger ser jag även att det i ledet efter står hi, är det himalaya? samt pew.

Någon som har lust att hjälpa en som inte får rätt på gener och anlag :)

[cheri]
0

Vad är det för skillnad på Chinchilla och falsk chinchilla. Blev lite mycket på samma gång nu =)

Extrem dillution får jätte gärna någpn förklara vad det är.

Jätte intressant detta !

[cheri]
0

amaira jätte snällt att du tänker på mig då =)

Vattnadal, Julkaka var jätte fin ! jag åker ev neröver i slutet av Maj. Kanske finns möjlighet att kika förbi dig då och iaf få vila ögonen lite på din chinchilla musling ? =)

Vattnadal
0

I slutet av maj, riktiga slutet, är jag nog hemma. Åker till Leksand på medeltidsmarknad 22-25:e dock.

Julkaka kan vara tingad åt dig till dess, om du är intresserad av henne på allvar. Min gamla Justicia kanske hänger med till dess, så att du får kika på en chinchilla!

MVH Elin

[Thiah]
0

Vattnadal har du ingen bild på den gamla tanten som inte fått sex om man ska tro grodan ;) Vore kul att se en chinchilla

[cheri]
0

Hittade lite info om extreme dillution på nätet. Efter några timmars läsning är man förhoppnings vis lite klokare ang vad den gör, bleker olika färger. Men om ja nu fattade det hela rätt så bleker den ex svart till beige, gult till vitt osv.

Men hur kokar man ihop en "falsk" chinchilla med hjälp av extreme dillution genen ?

[cheri]
0

#21 Hittade en bild på Chinchilla mus på Finska musklubbens sida HÄR

Vattnadal
0

Hon har sex jämt och ständigt, men inga ungar. Hon har gått med hane sen hon var halvung, och inget blir det.

Kan fixa foton, ni får dem i den här tråden när jag orkat göra!

MVH Elin

[Thiah]
0

åhå.. jag vill jättegärna se bilder på gamla sexgalna  tanter ;)

Terato
0

Elin, du kan ju skicka henne till mig. Då blir det säkert ungar! haha

teratos.r8or.se

[TomasH]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild på Morakullans Dumlemus som jag använde till min sista kull. Gaaad vad jag saknar mössen….

Pehpsii
0

Jag söker foxtjejer jag. Har jag gjort ett tag

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/