Mus iFokus

Mus

Etikettergenetikfärgerhårlagteckningar
Läst 872 ggr
MoaL
0

Lustig teckning - jag provar igen. :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Förra tråden blev totalt misslyckad, någon som kan radera den? Här kommer rätt bilder i varje fall.

Först ut, hona med en huvudteckning jag inte vet vad jag ska kalla:

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

MoaL
0

Nästa:

Mvh,
Moa

MoaL
0

Denna lilla kille (bror till föregående pojk) måste jag bara visa för att han är så söt. :P Men det är ju en dålig bläs.

Mvh,
Moa

MoaL
0

Och denna gammelgubbe är vit bak på pungen och längst kanten på undersidan som ni ser, och han har alltid varit det också. Vad ska det kallas? Han är svart i övrigt.

Mvh,
Moa

MoaL
0

*putt* Ingen som kan hjälpa?

Mvh,
Moa

amaira
0

Nix, kan inte hjälpa. Är inget bra på tecknatgener, och vet inte ens vilken teckningsgen som ligger till grund här. Bandat eller even/broken?

Om det gällde att registrera dem, skulle jag skriva "tecknad joker" och färgen före, t.ex. "chocolate tecknad joker". Kanske även bläsad.

MoaL
0

*putt* Vill fortfarande ha hjälp med dessa möss. Vill även veta varför Oskar är vit sådär på pungen och har vita hårstrån längs sidan.

Mvh,
Moa

MoaL
0

*putt*

Mvh,
Moa

Terato
0

Det verkar ju vara svårt, det där med teckningar..

Du kanske kan dyka upp med dem på nästa utställning och få en bättre bedömning då? Vi har tyvärr inte så många aktiva medlemmar inne just nu som är insatta i det där med teckning..

Men fortsätt att putta!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Terato
0

Jag pluppar in dem i tråden så kanske chanserna ökar att någon nämner nåt i förbifarten! :)

teratos.r8or.se

Terato
0

#2 Var kommer han ifrån? Är det en Imazo-kille? Känner igen typen och så är han tecknad dessutom. Ungarna i den tecknade muskullen som jag tog hand om(inte min) hade det där utseendet.

teratos.r8or.se

MoaL
0

Tyvärr har jag inte tillgång till utställningar (annars hade jag såklart kommit :P ). Jag bor uppe i Västerbotten, drygt 80 mil från Stockholm. Dessutom har jag så många djur så jag vill inte lämna dem. Speciellt inte marsvinen som måste har grönsaker och gräs varje dag för vitamin-behovet. :) Det finns ingen som kan ta hand om mina djur och är lika duktig på dem alla som jag här uppe. Inte som jag känner i varje fall. Dessutom är jag så nojig så det skulle inte gå en sekund utan att jag undrade ifall de hade det bra eller ej. När jag går på Ica för att handla är jag livrädd att huset ska brinna ned eller något liknande hemskt. :)

Är det därför det nästan aldrig händer något här inne längre? Varför är de inte aktiva? :/

Killen i #1 och #2 är födda hos mig, men deras pappa är köpt på djuraffär, liksom deras morfar, som därmed kommer från Imazoo. :) De är så oerhört snälla, gosiga och kontaksökande.

Minerva (#0) och Oskar (#3) kommer också från Imazoo. :)

Mvh,
Moa

Mvh,
Moa

Terato
0

Ja, det är ju lite svårt för dem som bor en bit upp att ta sig på utställnigarna. Men det är bästa stället att fråga på.

Nej, jag vet faktiskt inte vart de tagit vägen. Det är jättetråkigt att det inte finns så mycket kunnigt folk att fråga här längre. Jag tror ärligt talat att det är det som gjort mus.ifokus så inaktivt. Det kan inte hänga på en person som det gör nu för då får denne slita ihjäl sig.

Då är de säkert avlägsna släktingar med mössen som jag tänker på!

teratos.r8or.se

amaira
0

"Nej, jag vet faktiskt inte vart de tagit vägen. Det är jättetråkigt att det inte finns så mycket kunnigt folk att fråga här längre."

Instämmer, fast jag skulle ta bort "längre"…

Jag vet inte vem som skulle kunna svara på lite svårare frågor, om det finns någon så är den eller de i alla fall inte här och läser. Det är tråkigt, men är väl så det är. Muskunskap (inom flera olika områden, färggenetik är bara ett) är en bristvara.

Vill man ha kunskap så får man skaffa sig engelsk litteratur och börja läsa på. Kanske vara aktiv på något engelskt eller kanske USA-nskt forum? Vilket kräver språkkunskaper. Ja, det finska forumet innehåller nog också fler kunniga människor, men där är språkförbistringen ännu större, i alla fall för min del. Generad

Förutom att läsa på - vad ska man annars göra? - behöver man ju även den personliga erfarenheten, både egen och andras.

Sedan behöver man lägga till sin alldeles egen aspekt, ta vissa saker med en nypa salt, och andra ännu mer allvarligt än andra.

Det är lite svårt att ha ett sådant här udda intresse som sällskapsmöss. Men vill man lära sig mer, så är musträffarna hos Elin (Gävle) ganska fulla av erfarenheter - förutom utställningarna då.

[Theriss]
0

Joker hade jag skrivit på de tecknade…

#3 tan skulle jag vilja påstå att han är. Men färgen är nästan obefintlig så därför ser det vitt och inte speciellt jämnt ut.

MoaL
0

Han är svart på magen, det är på sidorna, bakom armbågarna och på pungen som det är vissa vita hårstrån, så..

Mvh,
Moa